خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد نیروهای شرکتی مخابرات به یک تبصره‌ی «طرح ساماندهی»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۸۵

جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات می‌گویند: برخی نیروها درحال تحصیل در دوره‌های ارشد و دکتری مرتبط هستند و قیدِ این جمله که مدرک تحصیلیِ بالاتر بار مالیِ اضافه محسوب می‌شود و نباید در قرارداد ذکر شود، درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات در تماس با ایلنا نسبت به بخش‌هایی از اصلاحیه‌ی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اعتراض کردند. 

در تبصره‌ی دو این اصلاحیه آمده: «دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مربوطه مشغول بکار بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز در همان دستگاه مشغول به خدمت می‌باشند، قرارداد مستقیم (بی واسطه) منعقد نمایند. انعقاد قراردادهای مذکور بدون تحمیل هرگونه بارمالی جدید از قبیل احتساب مدرک تحصیلی بالاتر خواهد بود.» 

به گفته‌ی این نیروها، تاکید بر روی‌ عدم احتسابِ مدرک تحصیلیِ بالاتر در قرارداد، انگیزه‌ی نیروها را برای بهتر شدن می‌گیرد. 

آن‌ها می‌گویند: برخی نیروها درحال تحصیل در دوره‌های ارشد و دکتری مرتبط هستند و قیدِ این جمله که مدرک تحصیلیِ بالاتر بار مالیِ اضافه محسوب می‌شود و نباید در قرارداد ذکر شود، سرکوبِ انگیزه است و مانع بالا رفتنِ بهره‌وری در یک سیستم می‌شود.

این نیروها می‌گویند: سالهاست در انتظار تصویبِ طرح ساماندهی هستیم و هر بار به بهانه‌هایی این طرح به تعویق افتاده است. انتظار داریم بعد از این مدتِ طولانی، طرحی به تصویب برسد که رضایتِ نیروهای شرکتی را جلب کند و با تبصره‌های مختلف آن‌ها را از حقوق خود محروم نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز