خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شهرک صنعتی سلیمان صباحی به ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد نه آکواریوم/ مسئولان از اقداماتِ تزئینی بپرهیزند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۰۵۰

دبیر اجرایی خانه کارگران آران و بیدگل در مورد شهرک صنعتی سلیمان صباحی گفت: سرمایه‌ی در گردشِ عظیمی در این شهرک وجود دارد پس باید ایستگاهی در این مکان زده شود که اگر اتفاقی مشابه آتش‌سوزیِ مردادماه افتاد بتواند پیش از آنکه تمام سرمایه به باد برود کاری انجام دهد. قرار نیست به صورتِ تزئینی ایستگاهی بزنیم که در نهایت کارایی لازم را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۱ مردادماه سال گذشته، کارخانه فرش ماندگار پارسِ شهرستان آران و بیدگل واقع در شهرک صنعتی سلیمان صباحی دچار آتش‌سوزی شد و بعد از مدتی کارخانه به طور کامل در آتش سوخت. شهرکِ صنعتی سلیمان صباحی حدود ۵۰۰ کارخانه تولید فرش و ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت مرتبط با تولید فرش دارد و چون مواد اولیه‌ی تولید فرش، پلاستیک است بنابراین پتانسیلِ بالایی برای اشتعال‌زایی دارد. وقوع حادثه‌ی آتش‌سوزی که خسارتِ بالایی به کارخانه زد، انتقادات بسیاری از سویِ فعالانِ این منطقه در پی داشت که چرا چنین شهرکی با ۵ هزار کارگر، از ایستگاه آتش‌نشانی بی‌بهره است. 

حالا از آن حادثه حدود هفت ماه می‌گذرد و مجتبی حاجی زاده (دبیر اجرایی خانه کارگران آران و بیدگل) از تصمیم مسئولان منطقه و هیئت امنای شهرک صنعتی برای ساختِ یک ایستگاه آتش‌نشانی در این منطقه می‌گوید. ایستگاهی که کار ساختِ آن از مدت‌ها قبل شروع شده اما به گفته‌‎ی حاجی‌زاده به نظر نمی‌رسد از استانداردهای یک ایستگاه آتش‌نشانی برخوردار باشد. 

او می‌گوید: این منطقه مثل میدان مین است، منطقه‌ای که ۵ هزار کارگر در آن تردد دارند و کارخانه‌هایش پُر از مواد اشتعال‌زا است باید حداقل یک ایستگاه آتش‌نشانی مجهز داشته باشد اما ظاهرا چیزی که هیئت امنا به دنبال ساختِ آن است با استانداردهای آتش‌نشانی تفاوت دارد. سوال ما این است که برای ساختِ این مجموعه استانداردهای لازم از آتش‌نشانی گرفته شده یا قرار است بعد از ساخت به تائید آتش‌نشانی برسد؟ 

حاجی‌زاده ادامه می‌دهد: طبق آنچه شنیده‌ایم، قرار است هیئت امنا ایستگاه آتش‌نشانی را بسازد و شهرداری آن را تجهیز کند. همانطور که گفتم ایستگاه آتش‌نشانی باید استاندارد لازم را داشته باشد یکی از این استانداردها داشتنِ زمینِ ۱۵۰۰ متری است و یا درِ ورودیِ سازمان آتش‌نشانی حداقل باید ۶ و نیم متر طول داشته باشد اما آنچه که ما در اینجا می‌بینیم چیزی شبیه آکواریوم است! اگر قرار است از روی سلبِ مسئولیت در این مکان ایستگاه آتش‌نشانی بزنند ما از آن‌ها می‌خواهیم این کار را انجام ندهند. 

این فعال کارگری ادامه می‌دهد: سرمایه‌ی در گردشِ عظیمی در این شهرک وجود دارد پس باید ایستگاهی در این مکان زده شود که اگر اتفاقی مشابه آتش‌سوزیِ مردادماه افتاد بتواند پیش از آنکه تمام سرمایه به باد برود کاری انجام دهد. قرار نیست به صورتِ تزئینی ایستگاهی بزنیم که در نهایت کارایی لازم را نداشته باشد. 

حاجی زاده به آتش‌سوزیِ مردادماه این شهرک صنعتی اشاره می‌کند و می‌گوید: شدتِ آتش‌سوزی در کارخانه‌ی فرش ماندگا پارس بسیار زیاد بود و از آنجا که هیچ ایستگاه آتش‌نشانی هم در این شهرک وجود نداشت تبعاتِ آن بسیار بالا بود طوری که سرمایه‌های این کارخانه سوخت و هنوز هم سرپا نشده است. درحالیکه اگر ایستگاه آتش‌نشانی در این محل بود تبعاتِ بسیار کمتری داشت و خسارت کمتری متحمل می‌شد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: هنوز ایستگاه کامل نشده و تجهیزات و حتی کپسولی در آن قرار نگرفته، سردرِ آن تابلو گذاشته‌اند که «ایستگاه شماره ۳ سازمان آتش نشانیِ آران و بیدگل»! وقتی هنوز چیزی ساخته نشده چرا برای آن سردر نصب می‌کنید، مگر قرار است فقط برای نمایش کاری انجام بدهیم؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز