خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیاتی از حادثه کارخانه فرش ماندگار پارس/ شهرک صنعتی سلیمان صباحی از امکانات لازم برای مدیریت بحران برخوردار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۴۱۴

سرپرست اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: شهرکِ صنعتی سلیمان صباحی حدود ۵۰۰ کارخانه تولید فرش و ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت مرتبط با تولید فرش دارد. از آنجا که مواد اولیه‌ی تولید فرش پلاستیک است بنابراین پتانسیلِ بالایی برای اشتعال‌زایی دارد. با توجه به چنین وضعیتی انتظار می‌رود امکانات لازم در محل برای مواجهه با چنین حادثه‌ای وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجشنبه شب، ۳۱ مردادماه، کارخانه فرش ماندگار پارسِ شهرستان آران و بیدگل دچار آتش‌سوزی شد و بعد از مدتی این کارخانه به طور کامل در آتش سوخت. مجتبی حاجی‌زاده (سرپرست اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل) در خصوص آتش‌سوزی کارخانه فرش ماندگار پارس به ایلنا گفت: این کارخانه در شهرک صنعتی سلیمان صباحی با ۵۵ کارگر مشغول فعالیت بود که البته با احتساب کارگرهایی که به طور غیرمستقیم با این کارخانه در ارتباط بودند حدود ۸۸ نیرو داشت. متاسفانه این آتش‌سوزی خسارت زیادی به این کارخانه وارد کرد و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها بتواند مجددا فعالیت خود را از سر بگیرد. 

وی با ابرازِ نگرانی نسبت به وضعیتِ این کارخانه گفت: امیدواریم کارگران این کارخانه مشکلاتی بابتِ گرفتنِ بیمه بیکاری نداشته باشند چراکه به نظر نمی‌رسد این کارخانه تا دوسال دیگر بتواند به چرخه تولید برگردد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل با انتقاد از وضعیتِ شهرکِ صنعتی سلیمان صباحی بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به کمبود امکانات مسئولان آتش نشانی مجبور می‌شوند از کاشان درخواست کمک کنند. این مسائل نشان می‌دهد که آران و بیدگل از امکانات لازم برای مواجهه با چنین حوادثی برخوردار نیست. 

حاجی زاده افزود: شهرکِ صنعتی سلیمان صباحی حدود ۵۰۰ کارخانه تولید فرش و ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت مرتبط با تولید فرش دارد. از آنجا که مواد اولیه‌ی تولید فرش پلاستیک است بنابراین پتانسیلِ بالایی برای اشتعال‌زایی دارد. با توجه به چنین وضعیتی انتظار می‌رود امکانات لازم در محل برای مواجهه با چنین حادثه‌ای وجود داشته باشد، اما متاسفانه نه تنها در شهرک صنعتی امکاناتِ خاصی وجود ندارد بلکه آتش‌نشانی شهرستانِ آران و بیدگل هم به اندازه‌ی کافی تجهیز نبوده است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آران و بیدگل گفت: حدود ۵هزار کارگر در این شهرکِ صنعتی مشغول به کار هستند بنابراین انتظار می‌رود تمهیدات لازم برای مدیریتِ بحران دیده شود. ضمن اینکه از اداره کار انتظار داریم با بازرسیِ بیشتر وظیفه‌ی خود برای جلوگیر از بروز چنین حوادثی به درستی انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز