خبرگزاری کار ایران

آخرین تحولات اعتراضات فرانسه به افزایش سن بازنشستگی؛

کارگران فرانسوی اعتصاب جمع آوری زباله را شکستند/ بستن جاده‌ها و خطوط ریلی؛ شیوه جدید اعتراض

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۱۲

تا همین چند روز پیش بیش از ۱۰ هزار تن زباله در شهرهای فرانسه پراکنده شده بود و کارگران شهرداری و پاکبان‌ها این شیوه اعتراض را به دلیل حفظ سلامت مردم متوقف کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه انلگیسی گاردین، پس از پایان اعتصاب سه هفته‌ای کارکنان خدمات شهرداری و پاکبان‌های معترض پاریس و دیگر شهرهای بزرگ به افزایش سن بازنشستگی، بالاخره پس از یک ماه شهرهای فرانسه تمیزتر از گذشته است. 

بوی بهار در هوای پاریس در جریان است اما برای دولت فرانسه هنوز فصل سرد زمستان ادامه دارد. تا همین چند روز پیش بیش از ۱۰ هزار تن زباله در شهرها پراکنده شده بود و کارگران شهرداری و پاکبان‌ها این شیوه اعتراض را به دلیل حفظ سلامت مردم متوقف کردند. 

ساعاتی پس از اینکه اتحادیه کارگری بزرگ کنفدراسیون سراسری کارگران CGT اعلام کرد: این شکل اعتصاب را به حالت تعلیق درمی‌آورد و محاصره زباله سوزها را که در خدمت شهر هستند، رفع می‌کند، به سرعت زباله‌های شهرهای بزرگ از جمله پاریس جمع شدند. 

با این حال گفته می‌شود این اعتصاب‌ها که بخشی از موج اعتراضات علیه قانون افزایش سن بازنشستگی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بود، ادامه خواهد داشت. کارگران پاکبان شهرداری‌های فرانسه همچنین علاوه بر افزایش سن بازنشستگی به حقوق و مزد خود که افزایشی مطابق با تورم نداشته هم معترض هستند. 

رهبران اتحادیه گفتند اگر دولت قانون جدیدی را که سن رسمی بازنشستگی را به ۶۴ سال افزایش می‌دهد و کارگران را ملزم می‌کند برای مدت طولانی‌تری با سابقه ۴۳ سال کار کنند، لغو نکند، در آینده درباره از سرگیری اقدامات اعتصابی قوی‌تر بحث خواهند کرد. 

طبق گزارش تلویزیون سی. ان. ان آمریکا، کارگران فرانسوی به شکل جدیدی از اعتصاب روی آورده و بیشتر در خطوط حمل و نقل اقدام به بستن برخی مسیر جاده‌ها و ریل‌ها و ایستگاه‌های قطار کردند. 

این اقدام کارگران فرانسوی با پرچم‌های اتحادیه‌های خود، حمل و نقل را در پاریس، نانت، لیون و چندین شهر مهم فرانسه دچار اختلال کرده است. دولت و پلیس کارگران اعتصابی را پس از این اقدام به شدت تهدید کردند.

پلیس همچنان با خشونت با کارگران، بازنشستگان و دانشگاهیان معترض به طرح دولت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز