خبرگزاری کار ایران

۵ ساعت از سومین نشست مزدی شورایعالی کار گذشت/ هنوز توافقی حاصل نشده

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۲۴۴

شنیده‌ها حاکی از آن است که دولتی‌ها بر روی رقم ۲۴ تا ۲۷درصد تاکید دارند، نمایندگان کارگری اما به دنبالِ تعیین رقم دستمزد، مطابق با بند دو ماده ۴۱ قانون کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت بیش از ۵ ساعت از آغاز به کارِ سومینِ نشستِ مزدیِ شورایعالی کار، هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. این در حالی است که وزیر کار در پایان دومین جلسه‌ی مزدی در حضور خبرنگاران اعلام کرد که نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نقاط اشتراک زیادی رسیده‌اند و سومین جلسه شورایعالی کار، جلسه‌ی پایانیِ تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۲ کارگران خواهد بود. 

تا لحظه‌ی تنظیم خبر هنوز توافقی حاصل نشده است؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که دولتی‌ها بر روی رقم ۲۴ تا ۲۷درصد تاکید دارند، نمایندگان کارگری اما به دنبالِ تعیین رقم دستمزد، مطابق با بند دو ماده ۴۱ قانون کار هستند. 

نمایندگان کارگری پیشتر رویه‌ی دولتی‌ها در تعیین مزدِ امسال کارگران را مورد نقد قرار داده بودند. علی خدایی درمصاحبه‌ی خود با ایلنا از اختلاف قابل توجه نمایندگان کارگری با شرکای اجتماعی و به طور مشخص نمایندگان دولت خبر داده بود. 

باید دید آیا امسال نیز همچون سال ۹۹ نمایندگان کارگری میز مذاکره را ترک می‌کنند یا دولتی‌ها می‌توانند نظر آن‌ها را جلب کنند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز