خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

حضور متخصصان حوزه طبقه‌بندی مشاغل را گسترده‌تر خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۶۳

رعیتی فرد گفت: در حال تلاش هستیم با برگزاری آزمون‌‌های مختلف، دامنه مشاورین طراحی مشاغل را برای حضور متخصصان حوزه طبقه‌بندی مشاغل گسترده‌تر کنیم.

به گزارش ایلنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد(معاون روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه نشست با جمعی از شرکای اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: با توجه به‌ اهمیت موضوع و جایگاه والای شرکای اجتماعی، در سفر به استان خوزستان نشستی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داشتیم و حاضرین در بخش‌های مختلف، بی‌واسطه به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

وی افزود: عمدتاً موضوعات مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور و مسائل مرتبط با هیئت‌‌های حل‌اختلاف بود که وظیفه داریم موارد مربوط به این‌ عزیزان را پیگیری کنیم.

رعیتی‌فرد با تأکید بر اینکه امنیت شغلی کارگران می‌بایست در اولویت باشد، گفت: هر چقدر کارگران باامنیت بیشتر به کار خود مشغول باشند، جامعه کارفرمایی نیز بهتر می‌تواند در جهت تولید و توسعه گام بردارد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، بحث طرح‌ طبقه‌بندی مشاغل بود که در حال تلاش هستیم با برگزاری آزمون‌‌های مختلف، دامنه مشاورین طراحی مشاغل را برای حضور متخصصان حوزه طبقه‌بندی مشاغل گسترده‌تر کنیم.

 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استان خوزستان با توجه به شرایط خاص خود، دارای ظرفیت‌های بالایی است و بر همین اساس از سوی ستاد، طبق دستور‌العمل ماده ۵۲ روابط کار موضوع را به استان تفیض اختیار نموده تا دوستان بتوانند رأساً به مسائل رسیدگی کنند.

وی در ادامه کارگران و کارفرمایان را دو بال تولید دانست و گفت: قطعاً اگر ما در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم بخواهیم چرخ تولید کشور متوقف نشود باید تلاش کنیم که هم جامعه کارگری و هم جامعه کارفرمایی بدون دغدغه کار خودشان را که همان تولید است، انجام دهند و در شرایط فعلی جنگ اقتصادی، این عزیزان نیاز به حمایت جدی‌تر دستگاه‌های دولتی دارند که ما به عنوان دولت تمام‌قد در کنارشان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز