خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

مرکز خدمات روابط کار استان آغاز بکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۹۷۷

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به خدمت به جامعه کارگری وظیفه ی اصلی این اداره کل است ، گفت :در همین راستا مرکز خدمات مشاوره و روابط کار استان آغاز بکار کرد .

به گزارش ایلنا، علی جهانی در مراسم آغاز بکار نخستین مرکز مشاوره و خدمات روابط کار با بیان اینکه رفع دغدغه و مشکلات جامعه کارگری در این روزهای سخت اقتصادی در اولویت کارکنان این اداره کل قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به لزوم ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار برای رسیدگی به شکایت‌های کارگری  و دیگر مسائل و مشکلات کارگران  اقدام به ایجاد مرکز مشاوره و خدمات روابط کار جهت ثبت دادخواست در محل اداره کار خرم آباد کردیم.

وی با بیان اینکه  کارگران پس از اختلاف با کارفرما و اخراج برای ثبت دادخواست باید متحمل هزینه  شوند، افزود: با ایجاد این مرکز خدمات روابط کار، کارگران هم از مسئله رفت و آمدهای مکرر ارباب رجوع جلوگیری می‌شود و ثبت دادخواست‌های آنان و تمام خدمات بصورت رایگان صورت می گیرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این مرکز با حضور کارشناسان اداره کار در حوزه‌های مختلف روابط کار، به‌خصوص حوزه جبران خدمت، مراجع حل اختلاف و بیمه بیکاری، بازرسی کار، شکایات کارگری، طبقه بندی مشاغل و مشاغل سخت وزیان آور علاوه بر پاسخگویی به سوالات جامعه کار وتولید؛ در کنار مردم تجربیات و اندوخته های  خود را در اختیارشان می گذارند.

وی با بیان اینکه اولویت کار مراجع رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما، حل و فصل اختلافات آنان بصورت سازشی است، بیان داشت: با آغاز به کار مرکز مشاوره و خدمات روابط کار بیشتر مشکلات این قشر زحمتکش مرتفع شده و زمینه کاهش سردرگمی ها و دغدغه های مرتبط را فراهم می کند.

جهانی خاطر نشان کرد: کارگران و کارفرمایان در لرستان می‌توانند با مراجعه به این مرکز که اولین دفتر آن در ورودی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی خرم آباد افتتاح شده، مشاوره‌ها و دادخواست‌های خود را بصورت رایگان توسط کارشناسان این اداره کل به ثبت برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز