خبرگزاری کار ایران

طرح تجمیع را برای همه کارگران شرکتی نگهداری راه‌آهن اجرا کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۳۴۵

برخی کارگران شرکتی شاغل در نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور همچنان منتظر اجرای طرح تجمیع هستند.

تعدادی از کارگران شاغل در ابنیه فنی راه آهن در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: بیش از هفت هزار کارگر ابنیه فنی به صورت پیمانکاری حافظ امنیت ریلی کشور هستند که همچنان نسبت به‌ عدم اجرای طرح تجمیع و طرح طبقه‌بندی مشاغل خود انتقاد دارند.

آن‌ها با بیان اینکه همه ما کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری با حداقل حقوق و مزایا در نواحی و مناطق محروم کشور مشغول کار هستیم، در ادامه گفتند: ما خواستار اجرای طرح تجمیع و قرارگیری همه کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن در این طرح هستیم و متاسفانه علیرغم درخواست‌های مکرر، این طرح هنوز برای همه کارگران ابنیه فنی اجرایی نشده است.

به گفته کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن؛ تعداد کمی از کارگران در برخی واحدهای ریلی مشمول طرح تجمیع شده‌اند ولی این قانون برای غالب کارگران خطوط ابنیه فنی اجرایی نشده است و به‌رغم پیگیری‌های فراوان کارگران ابنیه فنی، هنوز هیچ حمایتی از طرف مسئولان، شامل حال آن‌ها نشده است. این درحالی‌ست که کارگران ابنیه فنی در تمامی فصول و در سرما و گرما به کارهای سخت و طاقت‌فرسا مشغول هستند.

این کارگران ابنیه فنی با طرح این سوالات که «چرا اجرای چنین طرح‌هایی دلبخواهی و فقط مربوط به واحدهای خاص است؟ چرا همه کارگران باید از اجرای چنین طرحی که در قانون هم به آن اشاره شده است محروم باشند؟، درباره مزایای این طرح تصریح کردند: پرداخت همزمان حقوق و مزایای پرسنل در تمامی نواحی، شفاف‌سازی هزینه‌ها و کاهش سود پیمانکار، کاهش هزینه‌های راه‌آهن و کاهش حجم کار تدارکات به لحاظ انجام تشریفات مناقصه از مزایای طرح تجمیع قراردادهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز