خبرگزاری کار ایران

ابتکار جدید ILO برای حمایت مزدی از کارگران مهاجر مالزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۴۹

کارگران مهاجر در مالزی قرار است با حمایت سازمان جهانی کار از ابتکار جدیدی بهره‌مند شوند که به ارتقای دستمزد آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان جهانی کار، حمایت از دستمزد کارگران مهاجر زن و مرد در مالزی، یکی از اولویت‌های سازمان بین‌المللی کار برای حمایت از کارگران مهاجر است. 

کارگران مهاجر در مالزی قرار است با حمایت سازمان جهانی کار از ابتکار جدیدی بهره‌مند شوند که به ارتقای دستمزد آن‌ها کمک می‌کند. 

پروژه توانمندسازی و حمایت از کارگران مهاجر ILO (MWEA) مرحله دوم خود را امروز (در ماه فوریه ۲۰۲۳) در کوالالامپور پایتخت مالزی خواهد گذراند. این پروژه به تقویت سیاست‌ها و مکانیسم‌های حمایتی کشور مالزی در زمینه حمایت از دستمزد کارگران مهاجر کمک می‌کند. 

این طرح که تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت، توسط وزارت کار ایالات متحده آمریکا تامین مالی می‌شود. 

دولت مالزی متعهد شد با تصویب برنامه اقدام ملی در مورد کار شایسته در سال ۲۰۲۱، با حمایت چند کشور دیگر دستمزد کارگران مهاجر را تقویت کند. پروژه موسوم به MWEA با دولت و ذینفعان مربوطه انجام خواهد شد. در این طرح، تمرکز ویژه بر بخش‌های کشاورزی و خطوط تولید لوازم الکترونیکی است. 

آقای نیلیم بارواح، کارشناس ارشد مهاجرت، مستقر در دفتر منطقه‌ای ILO در بانکوک تایلند، گفته است: «کارگران مهاجر مستحق دستمزدها و مزایای کامل و مقرر خود هستند. این ابتکار سازمان جهانی کار از تلاش‌های دولت مالزی برای افزایش حمایت از دستمزد کارگران حمایت می‌کند. همچنین به ایجاد آگاهی در میان کارگران مهاجر در مورد حقوق خود و اقداماتی که در صورت تضییع حقوق خویش باید انجام دهند، کمک خواهد کرد. من مطمئن هستم که این پروژه می‌تواند تغییرات واقعی در زندگی کارگران مهاجر در مالزی ایجاد کند.» 

فعالیت‌های آگاهی‌بخشی و آموزش برای کارگران مهاجر در زمینه‌هایی از جمله حقوق کار، محاسبه زمان کار و دستمزد مقرر و همچنین ثبت مطالبات دستمزد و تامین اجتماعی انجام خواهد شد. 

گفتنی است قبلا دریک نظرسنجی منطقه‌ای که توسط ILO (سازمان جهانی کار) در اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۱ میلادی انجام شد، ۹۲ کارگر مهاجر در این نظرسنجی شرکت کردند که در این نمونه‌گیری، ۵۲ درصد حداقل یکبار اخراج شده بودند، یا به طور کامل برای کاری که انجام داده بودند، دستمزد دریافت نکردند. این موقعیت اسف‌بار سازمان جهانی کار را برآن داشت که به کمک بازار کار مالزی و به ویژه کارگران مهاجر آن بشتابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز