خبرگزاری کار ایران

سرکوب اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی توسط دستگاه اطلاعاتی/ حمله به دفاتر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۳۳

دفتر مرکزی ITUC برخورد امنیتی دولت کره جنوبی با اتحادیه‌های کارگری این کشور را به‌عنوان یک حمله آشکار به دموکراسی و جنبش‌های کارگری و مقاوله‌نامه‌های جهانی ILO (سازمان جهانی کار) محکوم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC)، یورش سرویس‌های اطلاعات و امنیت ملی کره جنوبی به دفاتر اتحادیه‌های کارگری و صنفی کره جنوبی هفته گذشته در سئول پایتخت این کشور رخ داد.

دفتر مرکزی ITUC این حرکت را به‌عنوان یک حمله آشکار به دموکراسی و جنبش‌های کارگری و مقاوله‌نامه‌های جهانی ILO (سازمان جهانی کار) محکوم کرده است.

دفاتر کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی (KCTU) و اتحادیه کارگران بهداشت و پزشکی این کشور (KHMU) هفته گذشته مورد هدف سرکوب آژانس امنیت و جاسوسی کره جنوبی قرار گرفتند. بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی، حملات در ۱۹ ژانویه ادامه یافت زیرا نیروهای امنیتی با همکاری پلیس امنیت این کشور اتحادیه‌های ساختمانی وابسته به KCTU و فدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی (FKTU) را هدف قرار داد. 

گفتنی است، این اتحادیه‌ها در اعتراض به عدم افزایش حقوق و مزایا باتوجه به بحران جهانی تورمی و هزینه‌های زندگی قصد اعتراض صنفی مسالمت‌آمیز داشته‌اند.

در بیانیه‌ای، اتحادیه نیروی کار خدمات درمانی و کارکنان بیمارستان‌ها اعلام کرده است: نیروهای دولتی با وجود قصد همکاری ما در جریان یورش، برخوردی خشن کرده و چندین ساعت دفاتر آن را بازرسی کردند. ما به شدت سرکوب امنیتی جنبش کارگری را محکوم می‌کنیم. ما به شدت با این امر مبارزه خواهیم کرد. ما هرگز تسلیم حرکت هدفمند امنیتی دولت نخواهیم شد.

معاون دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری ITUC، اوون تودور، این حملات را محکوم کرد و گفت: قاطعانه در کنار جنبش کارگری کره در برابر این ارعاب امنیتی آشکار ایستاده‌ایم. این یک حمله شرم‌آور توسط یک دولت مدعی آزادی و دموکراسی به اتحادیه‌های کارگری و به همین ترتیب، حمله به خود بنیاد آزادی‌های مدنی در کره جنوبی است. به عنوان یک کشور عضو ILO، دولت کره جنوبی موظف است از استانداردهای سازمان جار کار در زمینه آزادی تشکل‌یابی حمایت کند. این به معنای احترام به حقوق بشر و اتحادیه‌های صنفی و تضمین این است که اتحادیه‌های کارگری می‌توانند بدون ترس و آزار و اذیت فعالیت کنند. 

کره جنوبی همواره به‌عنوان یک مدل دموکراسی غربی در برابر کره شمالی که کشوری بسته و استبدادی است معرفی شده و امروز این گونه برخوردها به اسم دفاع از امنیت ملی و جلوگیری از اعتصابات مایه سرافکندگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز