خبرگزاری کار ایران

ادامه‌ی اعتصابات سراسری کارکنان آمازون در انگلستان/ با روبات‌های انبار بهتر از ما رفتار می‌شود!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۸۰۶

کارگران اتحادیه آمازون در بریتانیا برای اولین بار به دلیل عدم افزایش دستمزدها و شرایط کاری «سخت» اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه اینگیجت انگلستان، کارکنان شرکت آمریکایی آمازون در شعبه کاونتری بریتانیا بار دیگر وارد اعتصاب نامحدود شدند. آن‌ها به خبرنگاران گفتند: «با روبات‌های انبار بهتر از ما رفتار می‌شود!» 

کارگران اتحادیه آمازون در بریتانیا برای اولین بار به دلیل عدم افزایش دستمزدها و شرایط کاری «سخت» اعتصاب کردند. آن‌ها آنچه را که می‌گویند افزایش دستمزد ۰.۵۰ پوند به ازای هر ساعت، «توهین آمیز» است و آن را رد کرده‌اند و خواهان افزایش آن به ۱۵ پوند (۱۸.۵۰ دلار) در ساعت هستند. 

۹۸ درصد از کارگران اتحادیه کارکنان آمازون در مرکز توزیعی آمازون در شهر کاونتری که اصلی‌ترین محل توزیع آمازون در اروپا محسوب می‌شود، به نفع اعتصابی تاریخی رأی دادند و تاریخ شروع اعتصاب را ۲۵ ژانویه (چهارشنبه این هفته) یعنی در همین اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند. 

از ۹۰۰ کارمند این مجموعه، ۳۰۰ نفر عضو اتحادیه هستند و انتظار می‌رود در این اقدام مشارکتی کامل کنند. 

آمازون در پاسخ‌نامه‌ای به پایگاه خبری محلی Engadget گفت: اندازه اعتصاب «تنها کسری از ۱ درصد از کارمندان ما در بریتانیا» است! این شرکت اضافه کرده است که دستمزد از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۲۹ درصد افزایش یافته است و برای کمک به کارگران با تورم، یک بار ۵۰۰ پوند پرداخت کرده است. به کارمندان همچنین مزایای جامعی ارائه می‌شود که هزاران ارزش دیگر را دارد - از جمله بیمه پزشکی خصوصی، تضمین زندگی، وعده‌های غذایی یارانه‌ای و تخفیف کارکنان، داده شده است. 

با این حال، دو کارمندی که با رسانه‌ها مصاحبه کردند، گفتند که شرکت در روز روشن دروغ می‌گوید. آن‌ها همچنین فرهنگ کاری شرکت را محکوم کردند و گفتند که با روبات‌های انبار آمازون «بهتر از ما رفتار می‌شود. فردی به نام وست وود می‌گوید: کارکنان به طور مداوم تحت نظر هستند و برای هر زمان بیکاری چند دقیقه‌ای مورد بازجویی قرار می‌گیرند. وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی از کارمندان ۶۰ ساعت در هفته برای تامین مخارج زندگی خود کار می‌کنند. 

در نیمه سال ۲۰۲۲ میلادی، کارگران انبار استیتن آیلند آمازون در آمریکا رای داده بودند تا در ایالات متحده برای اولین بار در شرکت‌های توزیع کننده کالا؛ اتحادیه ایجاد شود. درخواست حقوقی شرکت آمازون برای لغو مجوز این اتحادیه کارگری شکست خورده و این شرکت اخیراً اعلام کرد که ۱۸۰۰۰ شغل را در انتقام از این اقدام کارگران این شرکت در آمریکا حذف خواهد کرد که اکثریت آن مربوط به بخش خرده فروشی و استخدام و اداری بوده است. 

فروریختن یکی از انبارهای آمازون در آمریکا و اقدامات حقوقی این شرکت در جاسوسی و لغو مجوز سندیکاهای کارگری کارکنان این شرکت در ماه‌های گذشته باعث افت سهام این شرکت در آمریکا و انگلستان شده بود و انتقاد گسترده فعالان کارگری غربی را نسبت به‌ عدم رعایت حقوق و ایمنی کارگران موجب شده بود. آمازون با این حال جزء یکی از پنج شرکت بزرگ ثروتمند جهان محسوب می‌شود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز