خبرگزاری کار ایران

گزارش نیویورک تایمز از اعتراضات بزرگترین شرکت خدماتی آمریکا؛

میتینگ‌های کارکنان «آمازون» در اعتراض به مقاومت مدیران در برابر تشکیل اتحادیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۲۹۲

اتحادیه کارگری آمازون پس از اینکه نتوانست ۳۰ درصد از کارکنان مورد نیاز خود را به دلیل کارشکنی‌های شرکت در دادخواست اولیه خود به ثبت نام کند، تنها در دومین تلاش خود برای انتخابات استاتن آیلند واجد شرایط شد تشکیل اتحادیه شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از نیویورک تایمز، در استاتن آیلند، ناظران شرکت آمازون که اغلب از آن‌ها به عنوان کارگران بخش آموزش یاد می‌کنند، یک میتینگ اعتراضی برگزار کردند. 

اعتراض آن‌ها به برگزاری جلسات ضد اتحادیه‌ای در شرکت و همچنین کارشکنی در انتخابات‌های اتحادیه‌ای بوده است. 

کارمندان بخش استیتن آیلند از هفته گذشته در انبارهای توزیعی شرکت آمازون خود رای خواهند داد که آیا به اتحادیه کارگری آمازون بپیوندند، یا اتحادیه‌ای مستقل که توسط کارگران فعلی و سابق رهبری می‌شود را برپا سازند. گفته می‌شود که هیئت ملی روابط کار آمریکا نتایج را در روزهای بعد اعلام خواهد کرد. 

کارمندان انبار در آلاباما، در حال رای‌گیری در مورد اینکه آیا توسط اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ نمایندگی داشته باشند یا خیر جلسه انتخاباتی برگزار کردند. برگه‌های رای در انتخابات پستی، که هیئت کارگری در اوایل فوریه ارسال کرد، قرار است روز جمعه بررسی شده و و اندکی بعد شمارش شود. 

تشکیل اتحادیه در هر یک از این تأسیسات -که هر کدام بیش از ۵۰۰۰ کارگر را استخدام می‌کند - اولین پیروزی در تاریخ فعالیت کارگران ابرشرکت خرید و فروش آمازون در ایالات متحده خواهد بود و تقریباً به طور قطع مدل کار را تغییر می‌دهد اما شانس اتحادیه‌ها همچنان هاله‌ای از ابهام است. 

طبق این گزارش نیویورک تایمز، اتحادیه کارگری آمازون پس از اینکه نتوانست ۳۰ درصد از کارکنان مورد نیاز خود را به دلیل کارشکنی‌های شرکت در دادخواست اولیه خود به ثبت نام کند، تنها در دومین تلاش خود برای انتخابات استاتن آیلند واجد شرایط شد تشکیل اتحادیه شد. اتحادیه کارگران بخش خرده‌فروشی آمازون دومین انتخابات خود را در انبار آمازون در آلاباما برگزار می‌کند که سال گذشته نیز برگزاری آن شکست خورده بود. هیئت کارگری بعداً پس از اینکه به این نتیجه رسید که شرکت آمازون با دخالت در فرآیندها قوانین انتخاباتی را نقض کرده است، دستور رأی‌گیری مجدد داد. 

حامیان اتحادیه در هر دو انبار می‌گویند که خواهان افزایش حقوق، بهبود شرایط بهداشتی و ایمنی و دریافت رفتار انسانی‌تر از سوی سرپرستان هستند. میشل والنتین نیوز، یک کارمند در استاتن آیلند، گفت: «من به حمام رفتم و دو مدیر مرا تعقیب کردند تا ببینند کجا هستیم!» و اضافه کردند که: «من احساس می‌کنم ما در منطقه گرگ و میش هستیم.» 

به گفته حامیان اتحادیه، آمازون از جلسات منظم، که معمولاً شامل چند ده کارمند است و تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، استفاده کرده است تا تصور نادرستی از آنچه تشکیل اتحادیه در پی دارد ایجاد کند. 

آمازون می‌گوید تصمیم گیری در مورد تشکیل یاعدم عضویت در اتحادیه به عهده کارمندان است و این جلسات اجباری با هدف آموزش کارگران در مورد معنای اتحادیه برای آن‌ها است. این شرکت به دستمزد رقابتی خود - کمتر از ۱۶ دلار در ساعت برای یک کارگر تمام وقت در سطح ابتدایی در آلاباما و بیش از ۱۸ دلار در ساعت در استیتن آیلند - و مزایایی که شامل مزایای مراقبت‌های بهداشتی برای کارکنان تمام وقت به محض پیوستن است اشاره می‌کند. شرکت. 

کلی نانتل، سخنگوی آمازون، گفت: «ما متعهد به ایجاد محیطی هستیم که کارکنان ما بتوانند در آن پیشرفت کنند و احساس قدردانی و احترام کنند.» 

در ایالات متحده آمریکا، کارفرمایان و مدیران شرکت‌ها مجازند جلسات ضد اتحادیه‌ای که اغلب به عنوان جلسات «مخاطب قربانی» شناخته می‌شوند، برگزار کنند تا زمانی که این ممنوعیت کمی قبل از ارسال برگه‌های رای پستی به دست کارگران یا شروع رای‌گیری حضوری اعمال شود. 

در جلسات شورای کارگری درباره انتخابات اتحادیه سال گذشته در آلاباما، یکی از مقامات ارشد روابط کارکنان آمازون گفت که این شرکت تا ۲۹ مسئول روابط کارمندان را از مناطق دیگر که بسیاری از آن‌ها رهبری میتینگ‌ها را برعهده داشتند، و تا ۹ مشاور خارجی را جذب کرده است. یک مشاور شهادت داد که معمولاً در جلسات می‌نشست و به سؤالات کارگران پاسخ می‌داد. 

پرونده‌های وزارت کار آمریکا نشان داده است که یک شرکت مشاوره حقوقی مربوط به دعاوی کار روزانه ۳۲۰۰ دلار از آمازون برای هر مشاور دریافت کرده است، و آمازون بیش از ۳۵۰.۰۰۰ دلار به شرکت مشاوره دیگری پرداخت کرده است. 

جیک روزنفلد، استاد متخصص در اتحادیه‌ها در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت که کارگران اتحادیه‌ای معمولاً بیشتر از کارگران غیراتحادیه‌ای درآمد دارند، و بسیار نادر است که کارگران در نتیجه چانه‌زنی اتحادیه‌ها، غرامت خود از کارفرما را کاهش دهند. 

طبق این گزارش، پلیس فدرال آمریکا نیز دو کارمند فعلی آمازون به نام‌های جیسون آنتونی و برت دانیلز را به دلیل برگزاری جلسات اعتراضی و ممانعت از ورود ماموران به تجمع بازداشت کرده است. این دو به همراه یک کارگر زندانی دیگر به نام اسمالز قبل از آزادی بیش از یک روز در یک سلول انفرادی نگهداری شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز