خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

وزارت کار به قوانین تشکل‌های کارگری احترام بگذارد!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۷۰۹

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان در خصوص عملکرد وزارت کار در قبال تشکل‌های کارگری گفت: مسئولان این وزارتخانه خود قانون وضع می‌کنند اما به قوانین تشکل‌های صنفی احترام نمی‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا هاشمی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان) در انتقاد به عملکرد وزارت کار در مورد تشکل‌های کارگری گفت: مسئولان این وزارتخانه خود قانون وضع می‌کنند اما به قوانین تشکل‌های صنفی احترام نمی‌گذارند. 

هاشمی با اشاره به برگزاریِ انتخابات کانون عالی کارگران در ۲۸ دی ماه گفت: این انتخابات با مداخله وزارت کار و بازنشستگانی که قبلا در این کانون سمت داشتند، به شکل صوری برگزار و به اکثر نماینده‌های کارگری کشور از تمامی صنوف بی‌احترامی شد. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان گفت: همچنین تقریبا دو ماه قبل، انتخابات کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور در تهران برگزار شد. این انتخابات با حضور ۴ نماینده از وزارت کار با رأی ۳۳۹ انجمن از سراسر کشور به تأیید هیئت رئیسه مجمع رسید. با این وجود تاکنون وزارت گواهی ثبت کانون را صادر نکرده و قصد انحلال کانون کشوری را دارد. 

هاشمی گفت: از وزیر کار می‌خواهیم حساسیت‌های مهم کارگران را در نظر بگیرند و به عملکرد زیرمجموعه‌های وزارت متبوع نظارتی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز