خبرگزاری کار ایران

ریزش آوار ۴ کارگر ساختمانی را در قم مصدوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۵۰۴

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم از مصدومیت چهار کارگر ساختمانی در حین آواربرداری یک ساختمان خبر داد.

عباس شیری (سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم) به خبرنگار ایلنا گفت: ظهر دیروز ۲۰ آذر ماه، یک ساختمان مسکونی در حال بازسازی در خیابان سعیدی، خیابان نیروی هوایی قم ریزش کرد و یک کارگر مصدوم و سه کارگر در زیر آوار مدفون شدند که با حضور نیروهای آتش نشانی و هلال احمر و سگ‌های زنده یاب، عملیات نجات با موفقیت صورت گرفت اما حال دو نفر از مصدومان بد گزارش شده است.

به گفته وی، این اتفاق به دنبال رعایت نشدن موارد ایمنی در محیط کار رخ داده به طوریکه ما کارگران ساختمانی نمی‌دانیم متولی آموزش ایمنی بهداشت کار با کدام نهاد دولتی است.

او گفت: چند روز پیش در جلسه ایمنی که در اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی قم برگزار شد، نماینده کارگران دعودت نبودند و برعکس کسانی دعوت بودند که در حوزه صنعت ساختمان هیچ مسئولیتی نداشتند.

به گفته وی؛ با ادامه روند حوادث کار که هر روز ما شاهد مرگ این کارگران هستیم ظاهرا جان کارگران که از امکانات حداقلی هم  محروم هستند برای مسئولان ارزش ندارد. اگر یک مسئول، بازیگر یا خواننده به هر دلیل جان خود را از دست بدهد، لشکری برای تسلیت گفتن از هم سبقت می‌گیرند، ولی سالانه چند صد کارگر ساختمانی در حوادث ناشی از کار جان خود را ازدست می‌دند یا دچار مصدومیت و قطع نخاع می‌شوند و دریغ از یک پیام تسلیت به خانواده آنها.

او گفت: الان قریب به دو سال است سازمان تامین اجتماعی به بهانه اصلاحیه قانون ماده ۵، بیمه کارگران ساختمانی و کارگران فصلی را متوقف کرده است. اگر کارگری در این مقطع فوت کند مسئولیت فوت وی با کیست و چه کسی پاسخگوست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز