خبرگزاری کار ایران

تهدید مکرون به افزایش سن بازنشستگی در سال جدید میلادی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۹۷۸

مکرون مدت‌هاست که به صراحت اعلام کرده است که می‌خواهد سن بازنشستگی را افزایش دهد، اما این موضوع قبلاً با مقاومت شدید اتحادیه‌ها روبرو شده است و طبق نظرسنجی‌ها این اقدام عمیقاً مورد نفرت مردم است.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در یک سخنرانی در شب سال نوی میلادی به فرانسوی‌ها گفت: سال آینده زمان نهایی یکی از مهمترین اصلاحات در بحث بازنشستگی خواهد بود؛ امر خطیری که تاکنون بسیار به تاخیر افتاده است. 

ادعای اصلاح سیستم پرهزینه بازنشستگی فرانسه یکی از نکات اصلی برنامه انتخاباتی مکرون در زمان به قدرت رسیدن او در سال ۲۰۱۷ بود. اما پیشنهادهای اولیه او هفته‌ها اعتراض و اعتصاب در بخش انرژی، خدمات و حمل‌ونقل را درست قبل از شیوع کرونا در فرانسه ایجاد کرد و باعث توقف این طرح توسط او شد. 

وی در یک سخنرانی تلویزیونی با بیان اینکه این اصلاحات تا پایان تابستان ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد، گفت: ما فرانسوی‌ها باید بیشتر کار کنیم! 

مکرون که در آوریل دومین دوره ریاست جمهوری را به دست آورد اما در ژوئن اکثریت مطلق خود را در پارلمان از دست داد که این مسئله اجرای اصلاحات را برای او سخت‌تر کرد. وی همچنین از فرانسوی‌ها خواست متحد شوند. 

مکرون مدت‌هاست که به صراحت اعلام کرده است که می‌خواهد سن بازنشستگی را افزایش دهد، اما این موضوع قبلاً با مقاومت شدید اتحادیه‌های کارگری روبرو شده است و طبق نظرسنجی‌ها این اقدام عمیقاً مورد نفرت مردم است. 

او همچنین در سخنرانی سال نوی خود از فرانسوی‌ها خواست تا به صرفه جویی در انرژی ادامه دهند و گفت این یکی از راه‌های کشور برای جلوگیری از قطع برق است، زیرا جنگ در اوکراین ادامه دارد و فرانسه به تداوم این جنگ برای زمین زدن روسیه اصرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز