خبرگزاری کار ایران

رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

شاهد قراردادهای موقت ظالمانه با کارگران هستیم/ ضرورت حذف شرکت‌های پیمان‌کاری در امور کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۸۹۱

رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور درباره قراردادهای موقت گفت: شاهد قراردادهای ظالمانه کار از ۱۰ روز تا ۳ ماه هستیم و در شرکت‌های خصوصی هم امور کارگران به شرکت‌های پیمانکاری واگذار می‌شود که حذف شرکت‌های پیمانکاری و قرارداد مستقیم با کارگر و یا شرکت‌های تعاونی می‌تواند به عنوان راهکار مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر شوکت (رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) در اردوی سراسری خانه‌های کارگر سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: در کمیته مشترکی که برگزار شد، موضوعاتی مانند افزایش سن بازنشستگی، درمان و تامین اجتماعی، همسان سازی و بیمه تکمیلی مطرح شد.

رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: افزایش مبلغ بیمه تکمیلی و عدم تمایل بیمه‌ها در انعقاد قرارداد، پرداخت حق بیمه تکمیلی، تاخیر در پرداخت خسارت‌ها و ابطال قرارداد با بیمارستان‌ها، وضعیت ایثارگران و جانبازان و افزایش بی رویه تعرفه درمان و فاصله زیاد بخش دولتی با خصوصی از دیگر مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه عنوان کرد: عدم همکاری با کانون‌های بازنشستگی در واگذاری امور به بازنشستگان، پایین بودن مبلغ و تعداد وام‌ها در استان‌ها و نگاه سرکوب گرانه وزارت کار به تشکلات بازنشستگی و دخالت دولت در تنظیم اساس نامه تشکلات بازنشستگان از مواردی است که درباره آن‌ها بحث شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم عنوان کرد: اجرای قانون الزام و پرداخت صفر تا صد توسط سازمان، رایزنی با نمایندگان برای نظارت به اجرای قانون الزام و الزام وزارت بهداشت به پرداخت سرانه درمان 45 میلیون عضو سازمان به تامین اجتماعی و پرداخت سرانه که 30 سال به ناحق پرداخت نشده است از راهکارهایی بود که برای حل مشکلات ارائه شد.

وی ادامه داد: واگذاری تعدادی از تخت‌های بیمارستان‌های ملکی سازمان به بیمه‌های تکمیلی که در اصفهان انجام شده بسیار خطرناک است که از این طریق دنبال کسب درآمد هستند، در اصفهان ضریب اشغال تخت بالای 90 درصد است و خود مردم برای گرفتن جا با مشکل مواجه هستند.

این مسئول ادامه داد: مطالبات دولت به تامین اجتماعی می‌تواند از طریق واگذاری شرکت‌ها، معادن، پالایشگاه‌ها و طرح‌های ویژه پربازده به سرانجام برشد.

شوکت با اشاره به اینکه شاهد کاهش بیمه‌های کارگران ساختمانی هستیم، عنوان کرد: تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده از 950 هزار به 650 هزار نفر رسیده است که باید بددون سهمیه بندی و با نظارت این امر انجام شود.

وی بیان کرد: شاهد قطع بیمه رانندگان، قالی بافان و سایر بیمه شدگان حمایتی هستیم که باید درباره آن راهکارهای ارائه شود.

رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: برای کاهش حوادث ناشی از کار بویژه برای کارگران ساختمانی که 50 دصرد حوادث را به خود اختصاص می‌دهند باید دوره‌های آموزشی ایمنی برگزار شده و کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی ملزم شوند.

وی اظهار کرد: در حوزه رانندگان هم به نوسازی ناوگان و دسترسی رانندگان به لوازم مصرفی خودرو به قیمت واقعی نیاز داریم، رانندگان به ریال دستمزد می‌گیرند اما مجبور به تهیه ناوگان و لوازم خودرو با چندین برابر قیمت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز