خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

۱۸۴ هزار نفر در فارس بیمه شده روستایی و عشایری هستند/امسال به هر مستمری بگیر مبلغ ۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۴۸۰

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با اشاره به اینکه ۱۷۴ کارگزار در سطح استان داریم و کلیه واجدین را تحت پوشش درآورده ایم، گفت: افراد تحت پوشش با پرداخت حق بیمه و بدست آوردن شرایط لازم می توانند از خدمات صندوق از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی و نقل و انتقال بیمه ای برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا، حسن کمالی در نشست خبری به مناسبت روز بیمه با اشاره به گسترش نظام بیمه ای در جامعه و اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی افزود: از ۴ صندوق بیمه‌ای که در سطح کشور وجود دارد، ۳ صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر تحت حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد:  در این راستا  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۸۴ شروع به فعالیت کرد و رویکرد براین اساس بود که افراد کم برخوردار و ضعیف زیر چتر حمایتی صندوق قرار بگیرند.

کمالی با اشاره به افزایش سطوح درآمدی صندوق بیمه  اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس گفت:  معتقدیم این میزان افزایش جوابگو نیست و باید سطوح درآمدی مستمری بگیران درآینده جوابگو آنها باشد و تلاش داریم پرداختی ما به کف سازمان تامین اجتماعی برسد.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس گفت: وجه تمایز بین بیمه روستاییان و عشایر و دیگر صندوق های بیمه ای این است که ۱۰ درصد حق بیمه را دولت به عنوان کارفرمایی صندوق پرداخت می کند و ۵ درصد را فرد می پردازد و به عبارتی پرداختی پرداختی ها ۷۰ به ۳۰ است.

 اطلاع رسانی، فرهنگ سازی  از اهمیت و مزایای بیمه

کمالی با بیان اینکه رسانه ها  می توانند کمک شایانی به صندوق بیمه روستاییان و عشایی داشته باشند، تصریح کرد: جامعه هدف ما شاید از اهمیت و مزایای ییمه اطلاعات کافی نداشته باشند لذا می توان در تبلیغ و ترویج فرهنگ بیمه ای همراه بود.

وی با بیان اینکه همه ما باید در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و اینکه جامعه هدف از اهمیت و مزایای بیمه برخوردار شوند تا در آینده از رفاه نسبی برخوردار شوند؛ تلاش کنیم.

کمالی با بیان اینکه صندوق بیمه ما جوان است و یک دهه را سپری کرده است، یادآور شد: باید احاد واجدین شرایط از اهمیت این صندوق مطلع شوند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با اشاره به اینکه ۸ سطح درآمدی مشخص شده است و کشاورز و روستاییان براساس شرایطی که دارند سطحی را انتخاب می کنند، ابراز کرد: درصورتی که سطح بالاتری باشد در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت؛ افراد تحت تکلف مستمری بیشتری دریافت می کنند.

 رتبه دوم کشوری از نظر پوشش بیمه ای با بیش از ۱۸۴ هزار بیمه شده

کمالی گفت: امسال تلاش داریم ۴۲ درصد افزایش پرداختی سطح بیمه در راستای هماهنگی حقوقی داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۱۷۴ کارگزار در مناطق مختلف روستایی و عشاری داریم و همچنین رتبه دوم کشوری از نظر پوشش بیمه ای با بیش از ۱۸۴ هزار بیمه شده روستایی و عشایری در سطح استان داریم .

او با اشاره به تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی گفت  ۱۵ هزار نفر از مستمری بگیران کمیته امداد بیمه شده ما هستند که حق بیمه را کمیته پرداخت می کند و همچنین ۸ هزار نفر هم از مستمری بگیران بهزیستی هستند که ۵ درصد آن را بهزیستی پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس گفت: با برنامه های راهبردی پیش رو تلاش می شود زمینه رضایتمندی افرادی که به عضویت صندوق  در می آیند افزایش داده شود و دامنه تعهدات و خدمات را گسترده تر کنیم.

کمالی با اشاره به افزایش سطوح درآمدی، اعطای تسهیلات بدون بهره و ضامن به مستمری بگیران گفت:  امسال به هر مستمری بگیر مبلغ ۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: سقف پرداختی در یکسال از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است.

۵۴۰ هزار نفر واجد شرایط تحت پوشش هیچ صندوقی نیستند

به گفته او بیش از ۱۰ هزار  و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری مستمری بگیر صندوق در استان فارس هستند.

کمالی با بیان اینکه ۵۴۰ هزار نفر واجد شرایط داریم که تحت پوشش هیچ صندوق بیمه ای نیستند ، عنوان کرد: توانسته ایم ۱۸۰ هزار نفر را تحت پوشش درآوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز