خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان فارس در گفت و گو با ایلنا:

سهم 70 درصدی دولت به بیمه صندوق روستایی پرداخت نشد/فارس باید امسال 46 هزار نفر را به عضویت صندوق روستایی در بیاورد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۲۷۶

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس با بیان اینکه از اول سال جاری تاکنون حدود 6 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفته اند، گفت: تنها افراد حدود 30 درصد حق بیمه پرداخت می کنند و این در حالی است دولت مکلف شده که 70 درصد بیمه روستائیان و عشایر را پرداخت کند.

حسن کمالی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می توانند با پرداخت حق بیمه در آینده از خدمات ارزشمند این صندوق مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و نقل و انتقال سوابق بین صندوق بیمه ها برخوردار شوند، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس از سال 1384 با 197 کارگزار در مناطق مختلف روستائی و عشایری فعالیتش را آغاز کرد که تاکنون حدود 184 هزار نفر تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه طبق اصل 29 قانون اساسی دولت  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را مکلف کرده است تا کلیه واجدالشرایطین باید از خدمات تامین اجتماعی و بهداشتی برخوردار شوند، گفت: این صندوق در سال 1384 با هدف حمایت از روستائیان و عشایر که شرایط عضویت در دیگر صندوق ها را ندارند عضو این صندوق شوند و از خدمات آن بهره مند شوند.

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 10 هزار و 500 نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان فارس از صندوق مستمری دریافت می کنند، افزود: ذکر این نکته ضروری است که به دلیل اینکه برای دریافت مستمری از این صندوق مدت سال های پرداخت حق بیمه ملاک نیست بنابراین افرادی در صندوق حضور دارند که بعد از پرداخت یک قسط به دلیل از کارافتادگی توانستند مستمری دریافت کنند.

کمالی با اشاره به اینکه هر اتفاقی که منجر به از کارافتادگی و فوت افراد تحت پوشش صندوق شود مستمری فرد برقرار و منجر به پرداخت مستمری به آن شخص می شود، بیان کرد: پرداخت مستمری ناشی از کارافتادگی زمانی رخ می دهد که فرد آسیب دیده حداقل یک سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد.

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در راستای حمایت از افراد آسیب دیده و کسانی که از خدمات بیمه ای محرومند تفاهمنامه هایی را با سازمان هایی مانند میراث فرهنگی، سازمان ملی فرش، معاونت مناطق محروم  روستائی و عشایری دفتر رئیس جمهور و سازمان امور عشایر منعقد کرده است، تصریح کرد: بر پایه این تفاهمنامه مقرر شد تا افراد واجد الشرایط از طرف دستگاه های مذکور معرفی و به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان عشایر در بیایند.

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس در ادامه با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و رایزنی های انجام شده نقل و انتقال سوابق بیمه ای میان صندوق ها هیچ مشکلی ندارد و این امر به راحتی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: افراد عضو در دیگر صندوق ها می توان در صورت دارا بودن شرط سن به عضویت صندوق  در آیند.

کمالی در ادامه با بیان اینکه جامعه هدف، بعضا اطلاعات کافی از اهمیت بیمه ندارند، گفت: در این بخش نیاز است تا تمام افراد تمام تلاششان را برای ترویج فرهنگ بیمه میان جامعه هدف به کار گیرند.

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس با اشاره به اینکه در جلسه ستاد راهبردی به مدیریت آقای استاندار سهمیه ای تکلیفی دستگاه ها برای به عضویت در آوردن افراد بدون بیمه به صندوق ابلاغ شد، ادامه داد: با توجه به اینکه استان فارس در سال 1401 باید حدود 46 هزار نفر را به عضویت صندوق در بیاورد در این جلسه استاندار به فرمانداران شهرستان ها شرط همکاری همه جانبه با صندوق را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت در سال های گذشته 70 درصد سهم خود را به بیمه صندوق اجتماعی و روستائی پرداخت نکرده است، افزود: در حال حاضر دولت حدود 10 هزار میلیارد تومان به صندوق  بدهکار است که با رایزنی های انجام شده مقرر شده این مبلغ پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز