خبرگزاری کار ایران

حسابداری، تصمیم گیری را برای ذی نفعان سازمان تسهیل می کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۳۲۱

شرکت ذوب آهن اصفهان به مناسبت به مناسبت ۱۵ آذرماه روز ملی حسابدار با تعدادی از همکاران تلاشگر حوزه مالی و اقتصادی خود گفت‌وگو نموده است.

به گزارش ایلنا، در ادامه مشرحی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛

رسول دهقان سرپرست اداره خدمات مالی، گفت: مشاوره به شرکت های تابعه جهت بهره وری بیشتر از منابع مالی و استفاده از قوانین و بخشنامه های مالیاتی و رفع مغایرت های فصلی با شرکت های طرف قرارداد از وظایف این اداره است.

وی بارگذاری اطلاعات خرید، فروش، قراردادها و حقوق در سامانه ۱۶۹ امور مالیاتی و تهیه، تکمیل و ارسال اظهارنامه های ارزش افزوده، آلایندگی و عملکرد شرکت را از اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: خدمات در خصوص اجرای تکالیف مالیاتی و آماده سازی مدارک برای رسیدگی، تنظیم لایحه مالیاتی دفاعی بر اساس آخرین قوانین، مقررات و آیین نامه های مالیاتی و پیگیری و اخذ گواهی ماده ۱۸۶ نیز از سایر اقدامات عمده این اداره می باشد.

فردین اسدی سرپرست اداره حسابداری پرسنلی گفت: این اداره مسئولیت جمع آوری و بررسی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا کارکنان و محاسبه پایان کار و بازنشستگی و ثبت سند های مرتبط با آن ها و همچنین جوابگویی به مکاتبات قضایی، بانکی و... را به عهده دارد.

محسن وکیلی کارشناس ارشد اداره تدوین و کنترل بودجه گفت: از جمله فعالیت های اداره بودجه، مکاتبه و جمع آوری اطلاعات از مدیریت های مختلف شرکت جهت تدوین بودجه مصوب شرکت که شامل برنامه تولید، برنامه فروش، برنامه خرید مواد اولیه، برآورد دستمزد، برآورد هزینه های سربار و برآورد درآمد هاو هزینه های بعد تولید و همچنین تهیه گزارشات بودجه ای صورت سود و زیان، صورت وضعیت مالی، صورت گردش جریان های نقدی و... می باشد.

وی افزود: از دیگر فعالیت های این اداره می توان به تدوین بودجه اصلاحی شرکت، برآورد عملکرد صورت های مالی برای گزارش تفسیر مدیریت سایت کدال بورس، تهیه گزارشات و شرکت موثر در جلسات پایش بودجه و کنترل بودجه اشاره نمود.

حمید حلاجی کارشناس اداره تدوین وکنترل بودجه نیز گفت: حسابداری با ارایه اطلاعات مالی به افراد برون سازمانی که به جزییات اوضاع مالی یک شرکت دسترسی ندارند تصمیم گیری را برای این دسته از افراد تسهیل می کند.

فرزاد جمال پور کارشناس ارشد اداره اعتبارات اسنادی با بیان این که بررسی، ثبت و صدور اسناد حسابداری برای خرید مواد اولیه، قطعات، خدمات و هزینه های ورود کالا از گمرکات کشور از وظایف این اداره است، گفت: تهیه گزارشات مالی جهت ارائه به استفاده کنندگان درون و برون سازمانی و رفع مغایرت با فروشندگان خارجی یا نمایندگان داخلی آن ها از دیگر وظایف این اداره است.

وی، افزود: اشخاص، شرکت ها و دولت برای تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعات قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می توان به دست آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز