خبرگزاری کار ایران

خارج کردن کارگران اعتصابی کامبوج از تجمع با اتوبوس توسط پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۹۶۸

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت ژاپن باید مقامات کامبوج را تحت فشار قرار دهد تا استفاده از اتوبوس‌های عمومی که با بودجه ژاپن برای حذف اجباری کارگران اعتصاب کننده از تجمع تدارک دیده شده، متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه دیده‌بان حقوق بشر، پلیس به دستور مقامات کامبوج اعتصاب کنندگان شرکت NagaWorld این کشور را مجبور به سوار شدن به اتوبوس‌های شهری می‌کند تا از خطوط اعتصاب نزدیک دفتر این شرکت در پنوم پن (پایتخت) خارج شوند. 

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت ژاپن باید مقامات کامبوج را تحت فشار قرار دهد تا استفاده از اتوبوس‌های عمومی که با بودجه ژاپن برای حذف اجباری کارگران اعتصاب کننده از تجمع تدارک دیده شده، متوقف شود. 

بنابر گزارش این نهاد بین المللی اقدامات دولت کامبوج علیه کارگران حقوق اولیه آن‌ها برای اعتصاب و آزادی انجمن و بیان را نقض کرده است. 

از زمانی که شرکت ناگا ورلد ۱۳۰۰ کارگر را اخراج کرد، نیروهای سابق این شرکت در خارج از کازینو در مرکز کامبوج تظاهرات کردند. مقامات محلی ده‌ها فعال صنفی اعتصابی را دستگیر کرده و با اتوبوس‌های عمومی با بودجه ژاپن به زور از محل اعتصاب خارج کرده و آن‌ها را به حومه پایتخت یا به سایت‌های قرنطینه کرونا منتقل کرده‌اند. 

از فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های اجتماعی مشخص است که مقامات از اتوبوس‌ها برای کمک به اعتصاب‌شکنی استفاده می‌کنند. 

اخراج دسته جمعی NagaWorld در آوریل ۲۰۲۱ شامل رئیس اتحادیه کارکنان این شرکت و دیگر رهبران و فعالان اتحادیه بود. از آن زمان، اتحادیه خواهان بازگرداندن کارگران اخراجی، به ویژه رهبران اتحادیه، و پرداخت غرامت و بیمه بیکاری عادلانه برای کسانی است که طبق قانون کار کامبوج از کار اخراج شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز