خبرگزاری کار ایران

یک پایگاه خبری کارگری استرالیایی خبر داد؛

بازداشت ۱۸۰ کارگر یک شرکت توسط پلیس کامبوج

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۰۶۲

بنابر گزارش ورکرز استروگل، کارگران تهدید به جریمه نقدی و حبس در صورت ادامه اعتراضات شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری ورکرز استروگل، پلیس در پنوم پن (از شهرهای اقتصادی و صنعتی در کامبوج) ۱۸۰ کارگر و کارمند اعتصابی شرکت NagaWorld را در روز سه‌شنبه این هفته گذشته دستگیر کرد. 

بنابر این گزارش، پلیس کامبوج کارگران را برای انتقال به یکی از مراکز قرنطینه، در شرایط کرونایی شهر مجبور به سوار شدن بر اتوبوس کرده است. صدها کارگر اعتصابی از اواسط دسامبر در خارج از کازینو و مجموعه هتل و تفریح‌گاه‌های بزرگ شرکت NagaWorld در شهر پنوم پن تظاهرات کردند و خواستار بازگرداندن ۳۶۵ عضو اخراج شده اتحادیه کارگری خود و پایان دادن به فشار علیه این اتحادیه شدند. 

بنابر گزارش ورکرز استروگل، کارگران تهدید به جریمه نقدی و حبس در صورت ادامه اعتراضات شده‌اند. رهبران اتحادیه به اتهامات ساختگی «تحریک به ارتکاب جنایت» دستگیر شده‌اند و کمیسیون شهرداری پنوم‌پن برای مقابله با وضعیت پیش آمده بخش‌نامه‌ای صادر کرده که در آن از اعتصاب کنندگان خواسته تا فوراً به اعتراض خود پایان دهند. همچنین بخش کمیته انضباطی شهرداری پنوم پن احضاریه‌هایی را برای حضور معترضان به‌منظور بازجویی به دلیل ادعای «مخدوش کردن شرایط و آیین‌نامه‌های فاصله اجتماعی ضد کرونا» صادر کرده است. 

طبق گزارش پایگاه اخبار کارگری استرالیایی ورکرز استروگل، در ماه آوریل و اواسط پاییز امسال، مجتمع تجاری تفریحی ناگا ورلد، (متعلق به هنگ کنگ) از همه گیری کرونا به‌عنوان بهانه‌ای برای بازسازی ساختار نیروی انسانی خود استفاده و ۱۳۲۹ نفر از ۸۰۰۰ نیروی کار خود را اخراج و تعدیل کرده است. در این میان تنها ۸۵ کارگر حق اخراج را پذیرفتند که طبق ادعای اتحادیه کارگری کمتر از آنچه در قانون مقرر شده، محسوب می‌شود. کارگران گفتند که مدیریت از مذاکره با اتحادیه امتناع کرده است و در عوض اصرار دارد که آن‌ها نماینده خود در بحث‌های دیگری به‌جز طرح تعدیل و اخراج نیرو بفرستند! این کارگران علاوه بر درخواست بازگرداندن ۳۶۵ عضو اتحادیه خود، خواهان بازنگری در بسته‌های پایان کار هستند تا آن‌ها را با قانون کار کامبوج مطابقت دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز