خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بی‌ارزش شدن افزایش دستمزدها/ دولت از کارگران حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۳۲۱

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: دولتمردان باید با ابزارهای مناسب همچون بن کارگری، به حمایت از کارگران در این آشفته بازار اقتصادی بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی (دبیر اجرایی خانه کارگر همدان) با انتقاد از گرانی و بحران‌های اقتصادی گفت: اگرچه دولت متولی تنظیم بازار است، اما در شرایط کنونی این بازار رها شده و دولت هیچ نقشی در تنظیم قیمت‌ها ندارد. 

اصلانی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اولین روزهای سال گفت: برای اولین بار پس از گذشت سال‌ها، چانه‌زنی نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به افزایش مناسب دستمزد منجر شد اما هنوز کارگران اولین حقوق را دریافت نکرده بودند که دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آنچنان بحرانی در بازار ایجاد کرد که مصوبه شورای عالی کار رنگ باخت و بی‌ارزش شد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اعلام اینکه امروزه کارگران به هیچ عنوان تحمل هزینه‌های ناشی از رشد قیمت‌ها را ندارند، گفت: آقایان دائم شعار حمایت از کارگر را سر می‌دهند در حالیکه این قشر زحمتکش در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کند و توان تحمل مشکلات بیش از این را ندارد. 

وی به نقش برجسته کارگران در حفظ شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کارگران در تمامی بخش‌ها حضور موثری دارند و چنانچه یک روز نباشند تولید و اقتصاد با مشکل رو به رو می‌شود. 

وی با اعلام اینکه تمامی دستاوردهای کشور در سایه تلاش‌های کارگران زحمتکش محقق شده، گفت: کارگران همواره سپر بلای تمامی بحران‌ها بوده‌اند. با شیوع کرونا، کارگران اخراج شدند، چون کارفرمایان نمی‌خواستند حقوق کارگران را بدهند زیرا با مشکل روبرو می‌شدند. از سوی دیگر کارگران بسیاری در سخت‌ترین شرایط کرونا می‌بایست سر کار حاضر شوند که منجر به ابتلای به کرونا و مرگ بسیاری از کارگران شد، این در حالی بود که بسیاری از مشاغل دورکاری کردند تا از بیماری در امان بمانند. 

وی با ابراز تاسف از اینکه توجه لازم به کارگران صورت نمی‌گیرد، گفت: به چه دلیل باید امروز در شرایط سخت اقتصادی شاهد بی‌توجهی دولت به سفره‌های کوچک و ناچیز کارگران باشیم؟ 

اصلانی از دولتمردان خواست با ابزارهای مناسب همچون بن کارگری، به حمایت از کارگران در این آشفته بازار اقتصادی بپردازند و گفت: همانطور که برخی از دولتمردان و نمایندگان مجلس که بر فریز کردن دستمزد تاکید کردند، امروز که در نتیجه سوءمدیریت‌ها، قیمت‎ها رشد سرسام آوری داشته، باید پاسخگوی عملکرد خود در فقیرتر نگهداشتن کارگران و دهک‌های پایین جامعه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز