خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت کار چه مجوزهایی صادر می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۹۶۵

سرپرست معاونت توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سامانه مشاغل خانگی حدود ۵۰۰ نوع مجوز صادر می‌کند که این تعداد به دستگاه‌های مختلف، مربوط است، اما ستاد آن در وزارت تعاون است.

به گزارش ایلناِ به نقل از صدا و سیما، محمود کریمی بیرانود به شبکه دو سیما گفت: سامانه مشاغل خانگی حدود ۵۰۰ نوع مجوز صادر می‌کند که این تعداد به دستگاه‌های مختلف، مربوط است، اما ستاد آن در وزارت تعاون است.مدت صدور این مجوزها نیز، سه روزه شد و بیشتر مجوزهای مربوط مشاغل خانگی، حتی آنی هم شده است.

او در پاسخ به این پرسش که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و متعلقات آن در مجموع، چه تعداد مجوز برای آغاز کسب و کار صادر می‌شود؟ افزود: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان‌ها و اقمار مختلفی دارد برخی از آن‌ها سازمان‌های مستقلی هستند که باید به صورت مجزا، از آن‌ها این سوال را پرسید زیرا آن‌ها به موجب قانون هم قواعد مخصوص به خود را دارند و پاسخگو هستند.

وی افزود: آن چیزی که در مجموع در حوزه اشتغال و کار آفرینی و مهارت سازی، اصطلاحاً در مجموع وزارت تعاون، مجوز داده می‌شود حدود ۵۵۰ مجوز، شناسایی شده است که بیش از ۹۵ درصد آن ذیل دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی هستند یعنی از طریق درگاه مشاغل خانگی، این مجوزها به درخواست کننده‌ها اعطاء می‌شود.

سرپرست معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاید بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد مجوزهایی که مجموعه وزارت تعاون، به درخواست کننده‌ها اعطاء می‌کند در همین دبیرخانه مشاغل خانگی است.

آقای کریمی افزود: ستاد ویژه‌ای برای وصل شدن درگاه‌های مجوز دهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درگاه پایگاه ملی مجوزهای کشور و پُر کردن این کاربرگ ها، در چند هفته اخیر تشکیل و کار خود را آغاز کرده است و تک تک مجوزها در همه سازمان ها، معاونت‌ها و اقمار در حال بررسی است تا این اتصال، اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه حدود ۴ ماه پیش، مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را سه روزه کردیم، اضافه کرد: این مجوزها، پیش از آن ۸ ماه تا یک سال هم طول می‌کشید تا متقاضی بتواند آن را دریافت کند.

آقای کریمی افزود: در این چند ماه که سه روزه شده حدود ۴ هزار مجوز صادر شد در حالی که از ابتدای سال تا پیش از ۴ ماه پیش در کل ۴۰ تا ۵۰ مجوز صادر شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز