خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت البرز خبر داد؛

رشد 3 برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی در البرز/ حفظ میزان تولید فرش دستباف در شرایط کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۰۹۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در سال 1400 از محل صندوق کارآفرین مبلغ 13 هزار و 350 میلیون ریال به واحد های تولیدی فرش استان البرز پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از البرز رامین ربیعی اظهار داشت: در سال 99 در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی، 72 نفر به بانک های استان معرفی و مبلغ 20 هزار و 260 میلیون ریال پرداخت شد.

وی ادامه داد: در 8 ماه سال جاری نیز 322 نفر به بانک ها معرفی و تاکنون 12 هزار و 886 میلیون ریال پرداخت شده است.

ربیعی در خصوص تعداد قالیبافان بیمه شده در استان البرز تصریح کرد: تاکنون تعداد 2 هزار و 618 نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه شده تامین اجتماعی هستند که دولت برای پوشش بیمه ای این عزیزان امتیازات ویژه ای را در نظر گرفته است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره میزان مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی در استان اعلام کرد: در 8 ماهه امسال، 1047 مجوز مشاغل خانگی مستقل و 8 مجوز مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده که با مقایسه با سال 99 رشد بیش از 3 برابری را نشان می دهد.

ربیعی افزود: همچنین در 8 ماه امسال، 17 جواز تاسیس کارگاه تولید فرش و 17 پروانه بهره برداری برای کارگاه های تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به تاثیرات کرونا و کمک های دولت در این زمینه به تولیدکنندگان فرش دستباف در استان گفت: تاکنون چند کارگاه تولید فرش دستباف برای دریافت تسهیلات کمکی به مرکز ملی فرش و بانک های عامل معرفی شده و کار آنها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: هم اینک تولیدکنندگان فرش دستباف بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند از طریق سامانه «بهین یاب» تقاضای دریافت مجوزهای قانونی کار خود را ثبت کرده و از طریق سامانه مذکور امور را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز