خبرگزاری کار ایران

عیسی منصوری در البرز مطرح کرد؛

سهم اشتغال خانگی از کل اشتغال کشور حدود ۲.۶ درصد است/مشاغل خانگی اولویت دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۳۳۵

معاون اشتغال و کارافرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان اینکه سهم اشتغال خانگی از کل اشتغال کشور حدود ۲.۶ درصد است، گفت: در شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، استقبال از مشاغل خانگی از طرف متقاضیان کار بیشتر شد لذا مشاغل خانگی جزو اولویت دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، عیسی منصوری عصر امروز در حاشیه افتتاح مرکز ساماندهی مشاغل خانگی کشور که در استان البرز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسایل اصلی مشاغل خانگی، اتصال و حضور در بازار است لذا تولیدکنندگان خانگی باید فرصت حضور قابلیت های خود را داشته باشند.

وی با عنوان اینکه یکی از تعهدات شهرداری های کشور، تسهیل ایجاد بازار مشاغل خانگی است، افزود: نمایش و فروش محصولات تنها هدف ایجاد و راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی نیست بلکه انتظار می رود با شناسایی افراد فعال و اطمینان از قابلیت آنها، نیازهای آموزشی علاقه مندان در این حوزه ارزیابی شود. در نهایت با در اختیار گذاشتن مشاوره و آموزش، اتصال آنها به بازار و عرضه محصولات ایجاد شود.

منصوری تصریح کرد: این مجموعه بخشی از فرایند ملی است که در کشور برنامه ریزی شده و در گام نخست در تمام مراکز استان‌ها و در گام دوم در شهرستان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

معاون وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی ضمن تقدیر از تلاش مدیران جهاد دانشگاهی، اضافه کرد: سهم اشتغال خانگی از کل اشتغال کشور حدود ۲.۶ درصد است و این رقم قابل ملاحظه است.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کشور و فشار تحریم و شیوع ویروس کرونا، استقبال از مشاغل خانگی از طرف متقاضیان کار بیشتر شد لذا با توجه به‌ نیاز اشتغال، مشاغل خانگی جزو اولویت دولت سیزدهم است.

منصوری با اشاره به جلسات ستاد اشتغال، اظهار داشت: در اولین فرصت ستاد ملی مشاغل خانگی تشکیل می شود و برنامه های اجرایی با الگوی ایجاد مراکز ساماندهی مشاغل خانگی با قوت در تمام استان‌های کشور ادامه پیدا می کند.

وی اذعان داشت: امسال بعد از سال‌ها محدودیت، اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲هزار میلیارد تومان افزایش یافت لذا امیدوارم بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند و فعالان مشاغل خانگی از این فرصت استفاده کنند.

وی در مورد مهمترین اهداف در حوزه اشتغال گفت: در گام نخست درصدد ایجاد هماهنگی سیاست‌ها و برنامه‌های تمام نهادهای فعال حوزه اشتغال هستیم چراکه انسجام بین آنها لازم است اما متاسفانه در حال حاضر این نهادها همچون کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای غیر دولتی به صورت مجزا فعالیت دارند.

معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه ملاک اشتغال داشتن بیمه اشتغال است، گفت: علاقه مندان مشاغل خانگی از خدمات بیمه استفاده کنند چراکه در این صورت از حمایت دولت در خصوص پرداخت بخشی از سهم بیمه و یارانه دستمزد، برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز