خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

کارگران خواهان روشن شدن وضعیت امنیت شغلی خود هستند/ جدال سخت بر سر تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۷۹۴

دبیرکل خانه کارگر بر ضرورت اجرای قانون کار و تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر، در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که از امروز تا ۲۱ بهمن در محل خانه کارگر برگزار می‌شود، گفت: ما می‌گوییم قانون کار اصلاح نمی‌خواهد و اگر می‌خواهیم کاری هم انجام دهیم باید امنیت شغلی کارگران را تقویت کنیم. 

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های کارگران به عنوان حامیان انقلاب اسلامی رسیدن به امنیت شغلی و به رسمیت شناختن حق کارگر در انعقاد قرارداد کار است، گفت: امروز همه ما با موضوع امنیت شغلی درگیر هستیم و در مورد از دست دادن آن نگرانیم و دغدغه‌اش را داریم.   

وی با اشاره به ضرورت تهیه آیین نامه اجرایی سقف قرارداد در مشاغل موقت، گفت: اگر جایگاه سقف قرارداد در مشاغل موقت را روشن کنیم، تکلیف مشاغل دائم هم مشخص می‌شود. 

محجوب افزود: در تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار، تصریح شده که مدت قرارداد کار باید در مشاغل موقت تعیین شود. اگر مثلا ۴ سال را به عنوان سقف تعیین کنیم، تکلیف قراردادهای موقت روشن می‌شود. آن زمان عنوان مشاغل حائز شرایط موقت، روشن و تمایز مشاغل موقت با مشاغل دایم روشن می‌شود. 

دبیرکل خانه کارگر، با بیان اینکه البته سقف مدت قرارداد در مشاغل موقت می‌تواند بیشتر از ۴ سال هم باشد، گفت: بر سر این موضوع حتما جدال و اجرای سختی صورت خواهد گرفت. جا دارد که در ایام دهه فجر، این پیام را برسانیم که کارگران می‌خواهند که تکلیف قراردادهای خود را روشن کنند. 

محجوب از گردانندگان مراسم دهه فجر خانه کارگر تقدیر کرد و گفت: مسابقات قرآنی خانه کارگر با شرکت ۱۰ هزار نفر از اعضا برگزار می‌شود که از طریق سیما پخش می‌شود.   

وی افزود: بدانید که این انقلاب برای ما کارگران بر پا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز