خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

تامین اجتماعی باقیمانده متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان را تکمیل کند/ سازمان حاضر به حضور عملی در میدان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۴۶۹

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت تکمیل اجرای متناسب‌سازی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از سازمان تامین اجتماعی خواست که با این بودجه متناسب‌سازی مستمری کارگران بازنشسته را تکمیل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب، در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به تجمع کارگران بازنشسته عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مقابل مجلس، گفت: من امیدوارم حرکتی که شما انجام دادید را سازمان تامین اجتماعی برای استمرار اجرای متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تکمیل کند. 

وی اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هیچ ردیفی بابت سهم مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اختصاص نیافته بود، گفت: به دنبال این موضوع آقای صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، بازنشستگان تهرانی را به همراه جمعی از بازنشستگان قزوین، کرج و… مقابل مجلس برد. 

وی افزود: در نتیجه برگزاری این تجمع بود، که سهم صفر سازمان از بودجه به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. این عدد در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده و برای آن شریکی وجود ندارد. به دلیل سهم کارگران بازنشسته در تصویب این بودجه از سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم که با این بودجه متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان را در سال ۱۴۰۱ تکمیل کند. 

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حاضر نیست که در میدان حضور فیزیکی و عملی داشته باشد، گفت: من از آقای صادقی برای مشارکت در تصویب این ۹۰ هزار میلیارد تومان تشکر می‌کنم. حوزه فیزیکی شما، عددی که صفر بود را به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد. 

دبیرکل خانه کارگر، افزود: لذا از سازمان انتظار داریم که  مابقی متناسب‌سازی را که از گذشته مانده، اجرا کند. این بار یک نفر هم به عنوان نماینده بازنشستگان به هئیت امنای سازمان اضافه شده است. امیدواریم ایشان در تکمیل متناسب‌سازی به وظایف خود عمل کنند.   

وی در پایان با گرامیداشت یاد آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: ایشان انسانی بزرگواری بودند. البته من درگذشته مباحثات تندی پیرامون قانون کار با ایشان داشتم و مصاحبه‌های تندی هم انجام دادم. اما از بزرگواری ایشان یاد می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز