خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تصمیم وزارت کار برای تشکیل انجمن صنفی تخصصی شایسته است/ خدمات تخصصی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۵۷

رئیس انجمن صنفی تاسیسات لوله‌کشان آب و گاز کرمانشاه گفت: تصمیم معاونت وزارت کار مبنی بر تشکیل انجمن‌های تخصصی، اقدامی شایسته است.

یعقوب مرادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تشکیل انجمن صنفی تخصصی کارگران اظهار کرد: از تشکیل انجمن‌های تخصصی حمایت می‌کنیم؛ تشکیل چنین انجمن‌هایی سبب می‌شود تا خدماتی مثل دفترچه مزد به صورت تخصصی به جامعه هدف ارائه شود. همچنین مسائلی مثل اختلاف میان کارگران و کارفرمایان با دیدگاهی تخصصی و با توجه به خدمات ارائه شده، ارزیابی می‌شود.  

وی با بیان اینکه حدود ۱۸ ماه از عمر انجمن صنفی  تاسیسات لوله‌کشان آب و گاز کرمانشاه می‌گذرد، توضیح داد: انجمن حدود ۶۰۰ نفر عضو دارد و با استفاده از حق عضویت اعضای خود از پس هزینه‌های جاری برآمده است. برخی می‌گویند، چنین انجمن‌هایی نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند زیرا نه دفتری دارند و توانایی تامین هزینه‌های سنگین یک انجمن را ندارند.

مرادی ادامه داد: هیچ ضرورتی وجود ندارد تا یک انجمن دفتر مستقل داشته باشد؛ چهار انجمن تخصصی در استان کرمانشاه در یک مکان واحد اما با حساب بانکی و هیات مدیره انحصاری فعالیت صنفی دارند. این موضوع نه تنها سبب مطالبه‌گری در یک حوزه به صورت تخصصی می‌شود بلکه هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز