خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبرداد؛

برگزاری بیست و یکمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۹۷۸

همزمان با هفته ملی مهارت بیست و یکمین مسابقات المپیاد ملی مهارت مرحله استانی با حضور 76 شرکت کننده در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مدنی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت در راستای شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی همه ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با حضور نخبگان و استعدادهای برتر برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این رقابت ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان می شود.

وهب مختاران با اشاره به اینکه رقابت های ملی مهارت زمینه ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه های اقتصادی است خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود و پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: مرحله استانی المپیاد ملی مهارت ۷۶ نفر در ۲۶ رشته در حال رقابت هستند. مختاران ادامه داد: حداکثر سن برای حضور در این مسابقات ۲۱ سال است که ۱۸ نفر از شرکت کنندگان دختر و ۵۸ نفر پسر هستند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: نفرات اول به مسابقات کشور اعزام شده و در صورت موفقیت برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هر ساله برگزار می‌شود و هدف آن ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز