خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

بیش از 99 درصد از باغات تامسون عاری از مگس مدیترانه ای است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۱۷۳

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت :هم اکنون 99 درصد از باغات پرتقال تامسون عاری از مگس مدیترانه ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عزیزالله شهیدی فر بعدازظهر امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران پدافند غیر عامل را در امر تولید مهم دانست و اظهار داشت:مازندران با گام نهادن در کشاورزی مدرن با استفاده از امکانات و ابزار به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه مازندران کمتر از 2.5 درصد اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است،افزود:بیش از هفت میلیون تن محصولات غذایی حاصل این اراضی است و 10 درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی مربوط به استان مازندران است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از 400 میلیون اصله گل و گیاه ،درختچه های زینتی و دیگر گونه ها در پنج استلن تولید می شود که رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه مازندران رتبه اول کشور را در تولیو گوشت طیور دارد،توضیح داد: 30 درصد گوشت سفید تولیدی در استان مصرف و مابقی به دیگر مناطق کشور ارسال می شود .

شهیدی فر با بیان اینکه بیش از 50 درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می شود، میزان تولید مرکبات استان را دو میلیون و 700 هزار تن اعلام کرد و افزود:از این میزان دو میلیون تن مربوط به پرتقتل تامسون است.

وی میزان تولید برنج استان را یک میلیون و 420 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: برای نخستین بارد رکود تولید برنج در استان شکست و افزایش پیدا کرد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران به تولید 107 هزار تن آبزی در استان اشاره کرد و گفت: 30 درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی و 60 درصد اشتغال بخش خدمات نیز مربوط به کشاورزی است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به آفت مگس میوه در استان اشاره کرد و افزود:با پایشی که از سال قبل انجام شد متوجه شدیم این آفت متفاوت از سال های قبل است ،بنابراین برای پیشگیری  و رصد 220 ایستگاه پایش در سطح استان ایجاد کرده و در 24 نقطه استان بصورت متمرکز مدیریت  و کنترل این آفت را اجرا کردیم.

شهیدی فر مانور مگس مدیترانه ای،پلاست برنج،دام سنگین و سبک و آفت شپره را از اقدامات این سازمان برشمرد.

وی گردش اقتصادی مرکبات در استان را 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد:هم اکنون 99 درصد از باغات پرتقال تامسون عاری از مگس مدیترانه ای است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز