خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

خسارت 550 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۸۲

وزیر جهاد کشاورزی به خسارت گسترده سیل به بخش کشاورزی دو استان مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: سیل 550 میلیارد تومان به بخش کشاورزی مازندران خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمود حجتی  که به همراه دو وزیر نیرو و راه برای بازدید و رصد خسارات سیل در استان مازندران به سر می برند؛ لحظاتی پیش در گفت و گو زنده با شبکه خبر درباره خسارات وارده به بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: شدت و حجم بارش بارندگی های اخیر خسارات زیادی را به اراضی کشاورزی، باغی ،دام ،طیور و آبزی پروری وارد کرد.

وی افزود: متاسفانه سیل اخیر موجب شد تا بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و زراعی استان کلستان و مازندران ،خسارت زیادی ببیند؛ در استان گلستان نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی زیر آب رفت و وضعیت مازندران نیز از شرایط خوبی برخوردار نیست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش زراعی 107 میلیارد تومان، باغبانی 266 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 67 میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی 115 میلیارد تومان و در مجموع 550 میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک های بلاعوض ، حمایت های دولت ،به جبران بخشی از خسارت های وارده کمکی کنیم.

حجتی گفت: متاسفانه سیل خسارات زیادی به استخرهای آبزی پروری ،خزانه های برنج که آماده برای نشا برنج می شدند ؛ وارد کرد.

وی تصریح کرد: محصولات زراعی خسارت دیده شامل گندم، جو و کلزا و باغات خسارت دیده عمدتا مرکبات و سیاه ریشه ها بوده است.

وی افزود:تلفات دام در استان مازندران دو هزار و 331 راس و خسارت به 12 واحد مرغداری و 10واحد پرورش ماهی برآورد شده است.

همچنین خسارات وارده در استان گلستان در بخش زراعی 760 میلیارد تومان، باغبانی 120 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 60 میلیارد تومان و آب و خاک و امور زیر بنایی 150 میلیارد تومان و در مجموع در این استان 1090 میلیارد تومان خسارت ارزیابی شده است.

براثر حادثه سیل اواخر اسفندماه 97 در مازندران به بیش 6 هزار و 200 واحد مسکونی، 7 هزار سردهنه کشاورزی و تاسیسات زیرساختی از جمله ابنیه راه‌ها خسارت وارد شد و 5 نفر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز