خبرگزاری کار ایران

نسبت به مدت مشابه سال قبل؛

رشد ۲۱ درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۸۸

صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران از رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در یازده ماهه امسال برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران از رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در یازده ماهه امسال برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا از ساری ؛محمد محمدپور عمران اظهار داشت: صادرات فرآورده‌های لبنی دریازده ماهه امسال بیش از234  میلیون دلاربوده که با افزایش بیش از 40 میلیون دلاری شاهد رشد 21 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در یازده ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 بیش از19 درصد رشد داشته است.

محمد پور گفت: محصولات و فرآورده‌های لبنی استان به کشورهای عراق، کویت و عربستان که مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش بوده و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

وی با اشاره به اینکه صنعت لبنیات در کشور و استان به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده که نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند، گفت: با توجه به رفع مشکل صادرات این محصول به روسیه واخذ مجوز صادرات توسط شرکت کاله شاهد جهش عظیمی در صادرات این محصول خواهیم بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: صادرات نوشابه و آب معدنی در یازده ماهه امسال رقم یک میلیون و 474 هزار دلار بوده که 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات نوشابه و آب معدنی در یازده ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  مازندران گفت: صادرکنندگان استان نوشابه و آب معدنی تولید شده استان را به مقصد کشورهای رمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی نظیر ترکیه، عراق و لبنان صادر کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز