خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

صادرات کشاورزی آذربایجان شرقی ۹ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۱۱

میزان صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی ازمرز۱۷۷ میلیون دلارگذشت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه‌ اول سال صادرات بخش کشاورزی ۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اکبر فتحی امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت ۱۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار انواع کالاهای کشاورزی از استان صادر شده است اظهار داشت: این آمار، شامل کالاهای صادراتی آذربایجان‌شرقی از مبادی گمرکات استان و دیگر گمرکات کشور است.

وی افزود: این میزان افزایش صادرات در بخش کشاورزی باوجود کاهش ۴.۷ درصدی مجموع رقم دلاری کل صادرات آذربایجان شرقی رخ داده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در ۹ ماه ابتدای سالجاری از یک هزارو ۴۴۳ میلیون دلار محصولات صادراتی آذربایجان شرقی، ۶۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار نیز کالای صنعتی از این استان به کشورهای مقصد صادر شده است افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی دومین محصول صادراتی آذربایجان شرقی را تشکیل داده و فرش و کالاهای شیمیایی و پتروشیمی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی ۱۲.۲۶ درصد کل محصولات صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی را شامل می شود ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی در آذرماه ۹۳ نیز با ۲۶ میلیون دلار رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی افزود: تمامی این آمار بیانگر این واقعیت است که ظرفیت بخش کشاورزی جهت تولید محصولات صادرات محور بسیار بالا است و بایستی بسترهای صادراتی فراهم شود، چراکه استان در تولید اکثر محصولات کشاورزی مخصوصاً در زمینه گوشت مرغ، لبنیات و فرآورده های لبنی دارای رتبه بوده و مازاد برمصرف تولید می شود و تولید کنندگان بخش کشاورزی در استان جهت تامین مواد غذائی مورد نیاز صادرکنندگان آمادگی دارند و سیاست سازمان جهادکشاورزی مبتنی بر تولید استاندارد می باشد که اقدامات اجرائی آن در استان شروع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز