خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران عنوان کرد ؛

حداقل حقوق کارگران نیازمند بازنگری و تجدید نظر/ دستمزد کارگران پاسخگوی معیشت آنان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۸۴۹

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران گفت: حداقل حقوق کارگران نیازمند بازنگری و تجدید نظر توسط دولت است و امیدواریم با تجدید نظر در حداقلی حقوق کارگران، قدرت خریدشان را افزایش دهیم.

نصرالله دریابیگی در گفت وگو با  ایلنای مازندران اظهار کرد: امسال در سال ۱۴۰۱ بحث دستمزد و حقوق تنها یک واژه رفاهی و معیشتی برای کارگران و بازنشستگان نیست و رابطه مستقیم با رفاه، عدالت،  اقتصاد، تورم، رکود، رونق اقتصادی، تقسیم عادلانه ثروت، شکوفایی و... دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران افزود: در شرایطی زندگی می کنیم که مشکلات اقتصادی جامعه به همگان فشار فراوان وارد کرده و همین امر موجب شد که برخی از کارگران دست به اعتراض زده و همچنین بازنشستگان برای حق خواهی به کف خیابان کشیده شوند.

وی یادآور شد: حذف ارز ترجیحی در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس در سال جاری موجب شد تا شاهد افزایش مشکلات اقتصادی و فشار آن بر قشر کارگر و بازنشسته باشیم.

به گفته دریابیگی، با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت مواد خوراکی و مواد غذایی، درمانی،  دارویی و ۴۰۰ قلم کالا باشیم و این درحالی است که پوشاک و مسکن معضلی برای خانوارها و به خصوص خانواده کارگران و بازنشستگان شده است.

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران گفت: حداقل حقوق کارگران نیازمند بازنگری و تجدید نظر توسط دولت است و امیدواریم با تجدید نظر در حداقلی حقوق کارگران قدرت خریدشان را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: افزایش حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان لازم الاجرا است و باید اجرایی شود چرا که وقتی قدرت خرید جامعه کارگری کاهش یابد، شاهد رکود و تورم خواهیم بود و دستمزد کارگران رابطه مستقیم با رفاه و شکوفایی دارد.

دریابیگی گفت: دستمزد کارگران با توجه به حذف ارز ترجیحی جوابگوی معیشت خود نیست و باید با افزایش حداقل حقوق کارگران توسط دولت، قدرت خرید کارگران را افزایش داده و شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز