خبرگزاری کار ایران

رئیس دامپزشکی کشور:

حذف ارز ترجیحی سرانه مصرف مرغ در دهک‌های پایین را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۷۸

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: جراحی اقتصادی دولت سیزدهم و حذف ارز ترجیحی باعث شد تا مصرف سرانه مرغ در دهک‌های بین یک تا چهار جامعه افزایش یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سید محمد آقامیری  روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سرانه مصرف مرغ تا قبل از حذف ارز ترجیحی برای دهک پایین جامعه بین یک تا چهار کیلوگرم در سال بود، اما دهک هفتم تا دهم جامعه سالانه ۵۵ تا ۶۴ کیلوگرم مصرف داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: دولت با برداشتن ارز ترجیحی شکاف تبعیض و بهره‌مندی از رفاهیات و سلامت جامعه را کاهش داد و توانست در مصرف سرانه مرغ پنج‌ تا هفت برابر به نفع دهک‌های پایین جامعه گام بردارد.

وی بیان کرد: سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود و به طور متوسط سرانه مصرف مرغ برای هر یک نفر  ۳۱ کیلوگرم در سال است.

این مسئول تصریح کرد:  تا قبل از حذف ارز ترجیحی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه در این میان ناپدید می‌شد و برخی تنها با یک مجوز بدون فعالیت نهاده یارانه‌ای دریافت می‌کردند.

وی در ادامه به وجود یک‌هزار و 700 عامل بیماری‌زای دامی در کشور اشاره کرد و گفت:  از این میان ۸۰۰ نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است که سازمان را موظف می‌کند در راستای حفظ سرمایه دام و ارتقا سلامت جامعه کوشا باشد.

آقامیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از ۶ سال از امروز صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی به وضعیت استراتژیک استان قزوین در تولید طیور، دام، شیر و تخم مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان دامپزشکی کشور در راستای حمایت از مصرف کنندگان کل کشور اهمیت و توجه به تولیدات قزوین بوده که خوشبختانه هر روز با رشد و توسعه همراه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز