خبرگزاری کار ایران

معاون دامپزشکی کشور عنوان کرد؛

ضرورت نظارت بر کشتارهای غیرمجاز دام برای پیشگیری از تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۷۸

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشتارهای غیرمجاز دام در راستای جلوگیری از ابتلا و گسترش بیماری تب کریمه کنگو باید نظارت و با متخلفان برخورد شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان گفت: یکی از نگرانی‌ها در خصوص افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری است که باید از تمام اقدامات پیشگیرانه بهره برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به راهکارهای کاهش واردات اشاره کرد و گفت: راهکار کاهش واردات حمایت تمام قد از تولیدکننده است که باید به جای اجرای صرف قانون به تسهیل و تسریع مجوزها اقدام کرده و شرایط را برای تولید هرچه بیشتر فراهم ساخت.

وی بیان کرد: با توجه به برداشتن ارز ترجیحی برای نهاده‌ها خرید این کالا برای مرغداران دشوار شد و دولت با هدف حمایت از این تولید یک میلیارد دلار برای تامین نهاده و کالاهای اساسی پرداخت اختصاص داده است.

این مسئول اظهار کرد: سند تحول دولت اعلام شده و باید در برنامه هفتم توسعه به کارگیری شود تا شرایطی را فراهم کنیم که حمایت از تولید و امنیت غذایی به مراتب توسعه یابد.

وی تصریح کرد: کارکنان دامپزشکی سربازان گمنام سلامت و امنیت  غذایی در کشور هستند و امروز امنیت غذایی مرهون تلاش همین کارکنان دامپزشکی است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور از تشدید نظارت‌ها در استان قزوین تقدیر و تشکر کرد و گفت: در شرایطی که کاهش مرغ در برخی استان‌ها مشهود بود، اقدامات مسئولان در استان قزوین سبب شد این شرایط برای مردم احساس نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز