خبرگزاری کار ایران

صادرات دام، طیور و آبزی مدیون نظارت دامپزشکی است/ بیش از ٣٥ میلیون کیلوگرم دام، طیور و آبزی غیر قابل مصرف طبق نظارت دامپزشکی معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۸۰

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از مجموع تولید دام در کشور بیش از ٣٥ میلیون کیلوگرم از این تولیدات طبق نظارت دامپزشکی غیر قابل استفاده برای انسان اعلام شده و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست خبری سازمان دامپزشکی کشور امروز یکشنبه ١٩ فروردین با حضور علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، معاونین سازمان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

در این نشست علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: اهداف دامپزشکی بدون کمک مجلس و تعیین یگان حفاظت و یا پلیس قرنطینه میسر نمی‌شود و ما نیازمند کمک مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی افزود: امسال به دنبال آن هستیم که یک کشتار غیر مجاز چه در محیط شهری و صنعتی و چه روستایی در کشور واقع نشود.

رفیعی پور در رابطه با آنفولانزای پرندگان خاطرنشان کرد: کنترل آنفولانزای پرندگان و پایش آن از موارد مهمی بود که باید به آن بپردازیم. در منطقه بوجاق مازندران ویروس H5N6 به خوبی کنترل شده است که از نمونه های دیگر آن خطرناک تر است.

وی با اشاره به میزان صادرات دام، طیور و آبزی در سال ٩٦ تشریح کرد: در حوزه صادرات در بخش میگو بیش از ٢٥ هزار تن، ماهی خوراکی منجمد ٥٣ هزار تن، خوراک دام، طیور و آبزیان ١٠١ هزار تن، پوست بیش از ٢٠ میلیون جلد، روده ٦ میلیون هنگ و ماهی زنده به بیش از ٣ میلیون تن صادرات رسیده است.

رفیعی پور افزود: صادرات دام، طیور و آبزی مدیون نظارت دامپزشکی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بازرسی و نظارت سازمان تصریح کرد: از ١١ میلیون راس دام تولیدی سال گذشته طبق نظارت سازمان دامپزشکی بیش از ٣ میلیون کیلوگرم از آن غیرقابل استفاده برای انسان تشخیص داده شد و از ٧٠٥ میلیون قطعه مرغ کشتار شده هم ٥میلیون و ٤١٠ هزار قطعه از آن غیر قابل مصرف معین شده و معدوم سازی شد.

وی افزود: بیش از ٢٧ میلیون کیلو گرم ماهی و آبزی هم در سال گذشته طبق نظارت و بازرسی سازمان دامپزشکی غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده شده است.

رفیعی پور در رابطه با کانون های بیماری گفت: در سال ٩٦ میزان کانون های بیماری دام و طیور سیر نزولی داشته و به ٢هزار و ٥٩١ کانون رسیده است.

وی افزود: در پیشگیری و سم زدایی تب کریمه کنگو ٥٧ میلیون متر مکعب محیط دام و ١٣ میلیون راس دام سم پاشی بدنی شدند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به میزان خسارت آنفولانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: بیش از ٦٢٣ کانون درگیر این بیماری بودند که ٢٢ استان کشور را شامل می شد و بیش از ٢٥ میلیون قطعه مرغ به خاطر این بیماری معدوم شد. این بیماری در برخی استان ها بومی و در برخی دیگر بومی و صنعتی بود.

رفیعی پور تاکید کرد: در حوزه طیور ظرفیت واحدهای تحت نظارت ما بیش از ٢٩ واحد مرغداری است که بیش از ٦١٠ میلیون قطعه را در خود جای می دهد و میزان واکسیناسیون طیوردر سال ٩٦ بیش از ٦ میلیارد دوز واکسن بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز