خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

حذف ارز ترجیحی ؛ انفجار قیمت ها را درپی خواهد داشت/۷ میلیون از سبد کالایی کارگران کم کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۶۸

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان مازندران گفت:سبد هزینه کالای کارگران اعلامی ازسوی شورای عالی کارواقعی نیست وکارگران ۷۰ میلیون ریال کمتر از رقم واقعی دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا از مازندران، این فعال کارگری ضمن قدردانی ازاعضای شورای عالی کار؛ نمایندگان جامعه کارگری و شخص وزیر تعاون و کاربرای افزایش ۵۷ درصدی حداقل مزد کارگران گفت: کارگران و بازنشستگان باید یکسال تمام با این حقوق ها زندگی کنند به عبارتی فقر و محرومیت این دو قشر شریف جامعه یک سال دیگر تمدید شد!

او می گوید: جامعه کارگری جامعه ای زحمتکش و قدردان است و اعتقاد داریم شورای عالی کار برای مزد ۱۴۰۱ کارگران سنگ تمام گذاشتند اما آنچه این شورا مصوب کرد کجا و تورم وگرانی موجود کجا؟!

وی با گلایه مندی از برخی کارفرمایان که با افزایش مزد کارگران زمزمه تعدیل نیروی کار را سر داده اند؛ گفت: سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولیدات چه میزان است که تن نحیف نیروی کار را می لرزانند؟! ما با قاطعیت اعلام می کنیم که افزایش ۵۷ درصدی مزد کارگران نه تنها کام این قشر شریف را شیرین نکرد که به شدت آنان را نگران آینده می سازد.

دریابیگی با اشاره به اظهارات رییس قوه مجریه مبنی برتصمیم دولت برای رفع فقر مطلق در کشور گفت: ما از تصیمات دولت استقبال می کنیم اما حرف و شعار را نمی پذیریم! به جای این صحبت ها گرانی و تورم را مهار کنند!

این فعال کارگری نسبت به تشدید فقر و محرومیت جامعه کارگری با توجه به شرایط اقتصادی هشدار داد و گفت: اوضاع ۴ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و دهها میلیون کارگر وخیم است و نمی دانیم چگونه می خواهند فقر را ریشه کن کنند!! رفع فقر یک ساله ممکن نیست به یک پروژه ۱۰ ساله نیاز داریم تا فقر و محرومیت ریشه کن شود.

دریابیگی گفت: شعارهای زیبای فقرزدایی را باور داشته باشیم یا سیاستی مثل حذف ارز ترجیحی را؟! حذف ارز ترجیحی به انفجار قیمت ها می انجامد و کارگران و بازنشستگان ، اولین قربانیان این گونه سیاست ها هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز