خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

حوزه سلامت مازندران دچار معضلات بسیار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۸۱۸

نماینده ولی فقیه در مازندران در خصوص معضلات در حوزه سلامت مازندران، گفت:حوزه سلامت استان در بهداشت، درمان، تجهیزات، بیمارستان های ناتمام، نظارت بر صنایع غذایی،کشاورزی و مصرف کود و سم، بسترهای بیماری خیز کار بسیار دشوار و پر زحمتی است که باید مدیریت و برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن مصباح پیامبر اعظم(س) با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران در دنیا در همه حوزه های مختلف عزت و بزرگی پیدا کرده است،اظهارداشت: ایران اسلامی در حوزه های گوناگون به برکت انقلاب اسلامی از رتبه های ۷ و ۸  و در برخی حوزه ها صفر قبل انقلاب امروز یکی از ۸, ۱۰, ۴ و ۲ کشور برتر دنیاست که اینها همه به برکت انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اینها نشان دهنده عدم تعارض بین دین و علم و زندگی است که همه در پرتو مدیریت دین رشد و ارتقاء پیدا می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه هر کجا روی ریل انقلاب حرکت کردیم، سود بردیم و اگر ضررهایی و مشکلاتی است روی ریل حرکت نکردیم و فاصله گرفتیم، افزود: اهل بودن برای جایگاه عزت مند با رعایت چند ویژگی همچون عدالت و مدیریت تعارض است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر مدیری در جامعه بیماران، دانشجویان، پرسنل بهداشت و درمان، کارکنان دانشگاه، اساتید و هیئت علمی عدالت و ضابطه محوری را رعایت و در بیت المال و عزل و نصب های خود نگاه عدالت محور داشت، اهلیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در خصوص شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به ۵ موج بیماری که برای جامعه پزشکی شناخته شده نبود و کل پرسنل آمادگی برای چنین مواجه ای نداشتند اما از حوزه سلامت دفاع کردند و توانستند با کمترین نقص مدیریت کنند.

وی در خصوص معضلات در حوزه سلامت مازندران، خاطرنشان کرد:حوزه سلامت استان در بهداشت، درمان، تجهیزات، بیمارستان های ناتمام، نظارت بر صنایع غذایی،کشاورزی و مصرف کود و سم، بسترهای بیماری خیز کار دشوار و پر زحمتی است که باید مدیریت و برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تقویت جریان انقلاب را از وظایف رئیس دانشگاه و مدیران دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

یکی از دغدغه‌های مهم ایران، رشد جمعیت و فرزندآوری است

همچنین عباس شیراوژن  با اشاره به  ۲۰۰ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشت.

وی تصریح کرد: هر سازمانی برای تحقق اهداف نیازمند شعارهای محوری و اساسی است و وزارت بهداشت با شعار عدالت و تعالی نظام سلامت در حال خدمات رسانی است.

وی ارتقاء سطح کمی و کیفی نظام سلامت را از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: برنامه عملیاتی کاربردی و جامع با تکیه بر نظرات کارشناسان و نخبگان در حوزه نظام سلامت و با اهداف چشم انداز توسعه طراحی شده است.

شیراوژن با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید تلاش کند بیماران دغدغه‌ای جزء بیماری نداشته و دانشجویان و اساتید کمترین دغدغه و نگرانی را داشته باشند، افزود:  رفتارها و تعاملات در شکل گیری فرهنگ دانشگاه و دانشجو تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اعلام اینکه بیمارستان‌های و مراکز درمانی نقش مهمی در ترویج معارف اخلاقی بین همکاران و اساتید دارند، یکی از دغدغه‌های مهم کشور را رشد جمعیت و فرزندآوری عنوان و خاطرنشان کرد:   اگر در این مسئله دیر بجنبیم و آن را جبران نکنیم معضل بزرگ تمدنی برای ملت ایجاد می‌شود.

شیراوژن از دیگر دغدغه های مهم را بحران سالمندی جمعیت که باید برای رفع این بحران برنامه ریزی کرد، عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز