خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از مرکز سلامت شبانه‌روزی چکنه بخش سرولایت نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۷۱

مرکز سلامت شبانه‌روزی چکنه سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان استان و فرماندار نیشابور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرماندار نیشابور در مراسم آغاز بهره‌برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی چکنه گفت: از زمان ابلاغ طرح جامع سلامت براساس آمار میزان خدمت ۱۰برابر و از ۷۰۰ نفر در ماه به هفت هزار نفر افزایش یافته اما در مقابل تعداد نیرو و پرسنل دو برابر افزایش یافته است.

علیرضا قامتی افزود: پارسال از میزان اعتبارات در نظر گرفته شده ۵۰ درصد اختصاص یافته اما با این حال تا پایان سال آینده روستای بدون گاز در بخش سرولایت نیشابور نخواهیم داشت و این زحمات نباید نادیده گرفته شود.

وی اظهار کرد: در کمتر از ۲۰ ماه حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و خرید تجهیزات و امکانات در بخش بهداشت و درمان نیشابور اختصاص یافت در حالیکه کل اعتبارات تملک دارایی که برای شهرستان نیشابور در نظر گرفته شده ۸۶ میلیارد تومان بوده که نیمی از آن اختصاص یافت.

وی اعلام کرد: پارسال بالغ بر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان نیشابور اختصاص یافت و طی ۲۰ماه بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بخش خصوصی و دولتی تبدیل به طرح اجرایی و موجب اشتغال‌زایی شد که همه این‌ها نیازمند پیگیری، تعامل، وحدت و گذر از برخی قوانین سخت‌گیرانه است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: ۷۰درصد از فوتی‌های کرونایی در داخل بیمارستان جمعیت بالای ۶۰ سال بوده که واکسن نزده‌اند، در موج پنجم کرونا ۳۵۰ نفر فوتی داشتیم و اگر آمار واکسیناسیون بالا برود در صورت وقوع پیک ششم این آمار کاهش خواهد یافت.

محسن عظیمی‌نژاد افزود: در مجموع در نیشابور، فیروزه و زبرخان ۴۹۰ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و پوشش واکسیناسیون در این شهرستان‌ها به ۸۰درصد رسیده که این میزان در سرولایت ۷۶درصد است اما مشکل ما در این بخش عدم دریافت واکسن کرونا از سوی برخی افراد است که در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.

وی اظهار کرد: طی هفت سال گذشته به اندازه ۱۰۳ سال قبل در نیشابور تخت بیمارستانی ایجاد شده که از این تعداد ۳۰۳ تخت در شهر نیشابور است و طی این مدت ۶هزار و ۵۰۰ متر خوابگاه دانشجویی احداث شده و لازمه جذب اعتبارات برای این طرح‌ها پیگیری و همکاری نمایندگان و مسئولان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: نخستین پیشنهاد ما برای احداث مرکز درمان بستر در شهرستان‌ فیروزه بود به دلیل اینکه هم شهرستان بود و هم مرکز درمانی نداشت و پس از آن در بخش سرولایت این‌مرکز سلامت احداث شد.

عظیمی نژاد اعلام داشت: بنیاد علوی ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت مرکز جامع خدمات سلامت چکنه هزینه کرد و دانشکده علوم پزشکی نیشابور تنها دانشکده‌ای است که با همکاری بنیاد علوی ۲ مرکز جامع خدمات سلامت احداث کرده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن سرولایت در یک محور پر تردد یادآور شد: حدود ۱۵هزار خودرو سنگین از محور بخش سرولایت نیشابور تردد می‌کنند اما امکانات لازم برای سرویس‌دهی به این وسایل نقلیه وجود ندارد که لازم است برای این مسئله برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز