خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان لرستان

عاملین شکار یک قلاده خرس در منطقه سفید کوه خرم آبادشدند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۸۴

عاملین قتل یک قلاده خرس قهوه ای(ماده خرس) که به صورت غیرمجاز در این منطقه حفاظت شده اقدام به شکار این ماده خرس کرده بودند، شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان لرستان گفت: عاملین قتل یک قلاده خرس قهوه ای(ماده خرس) که به صورت غیرمجاز در این منطقه حفاظت شده اقدام به شکار این ماده خرس کرده بودند، شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، ˈمحمدحسین بازگیرˈ در جمع خبرنگاران افزود: ماموران حفاظتی این منطقه زیست محیطی اواخر هفته گذشته با لاشه یک قلاده خرس در منطقه مواجه شدند که یک توله خرس مشغول خوردن باقیمانده لاشه این حیوان بود.

وی با بیان اینکه توله خرس با دیدن مامورین از محل متواری شده، اظهار کرد: براساس بررسی های بعمل آمده ماده خرس به قتل رسیده، دارای دو توله تقریبا شش ماه می باشد که به دلیل شرایط سنی، نیاز مبرم به حفاظت و نگهداری دارند.

مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد نیز در خصوص این واقعه با اشاره به شکار این ماده خرس و مشاهده توله های آن در منطقه، گفت: مامورین با بررسی محل حادثه و انجام پیگیری های مربوطه، موفق به شناسایی عاملین شکار این ماده خرس در شهرستان سراب دوره شدند.

ˈعلیرضا رحیمیˈ با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با دستگاه قضایی، گفت: در بازرسی از منزل شکارچیان این ماده خرس، بخش های از اجزای خرس شکارشده و مقداری ادوات شکار از جمله سه قبضه اسلحه و تعداد زیادی فشنگ کشف و ضبط شده است.

رحیمی افزود: متاسفانه این افراد بنا به وجود برخی خرافات مبنی بر از بین رفتن برخی امراض با استفاده از گوشت خرس، اقدام به شکار این حیوان کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری این متخلفین که متواری شده اند، ادامه دارد، گفت: براساس قانون، جبران ضرر و زیان وارده در زمینه شکار یک قلاده خرس ۶۰ میلیون ریال جریمه دارد و نیز با استناد به مواد قانون شکار و صید و قوانین مجازات اسلامی، با متخلفین به سختی برخورد خواهد شد.

رحیمی خاطر نشان کرد: مامورین اجرایی همچنین ضمن جمع آوری باقیمانده جسد خرس شکار شده، نسبت به دفن اصولی و علمی لاشه حیوان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه دراین رابطه تلاش برای یافتن توله های خرس ها نیز در منطقه سفید کوه همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: دراین راستا تنها کاری که می توان برای این خرس انجام داد تاکسی درمی کله خرس است که توسط کارشناس مسئول محیط طبیعی انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز