خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نه می‌توانیم هزینه‌هایمان را پوشش دهیم و نه قیمت‌ها را زیاد کنیم/ چرخش سازمان سینمایی به سمت تهیه‌کنندگان

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۶۰

رئیس انجمن سینماداران می‌گوید: در ماه‌های اخیر و به خصوص در جشنواره فیلم فجر سیاست‌های سازمان سینمایی به سمت حمایت از تهیه‌کنندگان چرخش محسوسی کرده است.

محمدقاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا‌، با اشاره به دلیل عدم افزایش قیمت بلیت سینماها در سینماهای مردمی سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری سالن‌های سینما پیشنهاد ما افزایش قیمت بلیت‌های جشنواره فیلم فجر بود اما از آنجا که نظر دبیر جشنواره ثابت بودن قیمت بلیت‌ها بود و این مسئله را نیز اعلام و رسانه‌ای کرده بودند، ما به احترام حرف ایشان این پیشنهاد را پیگیری نکردیم تا دو دستگی در برگزاری جشنواره فیلم فجر ایجاد نشود.

وی ادامه داد: البته اگر مانند سال‌های گذشته قیمت بلیت‌های جشنواره فیلم فجر افزایش پیدا می‌کرد ما برای اکران نوروزی کمتر با مشکل مواجه می‌شدیم و این افزایش قیمت کمک زیادی می‌کرد تا بخشی از هزینه‌ها پوشش داده شود.

اشرفی با تاکید بر اینکه این روزها سینماداران تلاش دارند هزینه‌های خود را با درآمدها برابر کنند تا زیان‌دهی جلوگیری شود، گفت: امروز هزینه‌های سالن‌های سینما با درآمدهای آنها یکی نیست و ادامه این روند خدمات‌دهی را در سالن‌های سینما با مشکل روبرو خواهد کرد زیرا تمامی هزینه‌ها از مسائل نظافتی و بهداشتی گرفته تا پوشش کارکنان و همچنین سیستم‌های پخش پیش از این سالیانه افزایش پیدا می‌کرد اما امروز گاهی ماهیانه و حتی روزانه افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: هرچند بسیاری از سینماها به سیستم لیزری مجهز شده‌اند و این سیستم‌ها چهار سال کار می‌کند اما تعدادی از سینماهای دیگر همچنان با استفاده از روش قدیم فیلم‌ها را نمایش می‌دهند. به طور مثال ما یک لامپ پخش سینما و پرژکتور را چهار ماه پیش از این به قیمت 4 میلیون و 600 هزار تومان می‌خریدیم اما در چند ماه اخیر این قیمت به 22 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و هر سینمادار نیز باید هر سه ماه یک بار لامپ پخش را تعویض کند.

رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته 50 درصد فروش حاصل از بلیت‌های جشنواره فیلم فجر به سینماداران تعلق می‌گرفت، گفت: خوشبختانه سهم 50 درصدی امسال نیز وجود دارد اما با تصمیم رئیس سازمان سینمایی 50 درصد سهم مدیران جشنواره مستقیم به حساب تهیه‌کنندگان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست‌ها و رفتارهای سازمان سینمایی در ماه‌های اخیر به سمت حمایت از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان چرخش کرده است البته ما از این مسئله خوشحالیم زیرا زمانی که درآمد حاصل از فروش کاملاً به حساب تهیه‌کننده و یا پخش‌کننده واریز می‌شود این پول دوباره به چرخه تولید در سینما بازمی‌گردد و به نفع کلیت سینما است.

اشرفی با اشاره به اینکه باید به راهکارهای جدیدی برای پوشش هزینه‌های نمایش فیلم‌ها در سینماها با همکاری سازمان سینمایی رسید، افزود: پیشنهاد ما افزایش قیمت بلیت سینماها برای اکران نوروزی است اما از سوی دیگر باتوجه به تورم شش ماهه اخیرو پایین آمدن قدرت خرید مردم امکان افزایش قیمت به حدی که مورد نظر است، وجود ندارد. به همین دلیل باید در جلسه‌ای بعد از پایان جشنواره فیلم فجر با حضور تهیه‌کنندگان سینما، پخش‌کنندگان، سینماداران و مسئولان سازمان سینمایی به طرح مناسبی برای این مسئله برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز