خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن سینماداران در گفت‌وگوبا ایلنا مطرح کرد:

سینماداران موافق آیین‌نامه هستند به شرط لحاظ شدن نظرات صنوف

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۱۴

محمدرضا صابری می‌گوید سینماداران موافق آیین‌نامه و قانون‌مداری هستند به شرط آن که نظرات صنف سینماداران و سایر صنوف در آن لحاظ شود.

محمدرضا صابری (دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دلایل مخالفت این انجمن با آیین‌نامه جدید و کمیته انضباطی سازمان سینمایی گفت: پس از سال‌ها تدوین آیین‌نامه با مشارکت همه طرف‌هایی که در پخش و نمایش یک فیلم نقش دارند، سازمان سینمایی آیین‌نامه‌ای تصویب کرده است که در آن نظرات صنف سینماداران لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته پیش‌نویس آیین‌نامه برای انجمن سینماداران ارسال می‌شد و این انجمن نظرات خود را مطرح می‌کرد و بعد نظرات سایر صنوف نیز اخذ و سپس آیین‌نامه اجرا می‌شد و تعادل همیشه برقرار بود.

صابری افزود: برخی از افراد در سینما نقش‌های متفاوتی دارند به طور مثال خود من همزمان هم سینمادار هستم و هم پخش‌کننده. یک زمان من را به عنوان شخصیت حقیقی دعوت می‌کنند که آن امری جداست اما زمانی که قرار است نظر صنف را لحاظ کنند باید طی نامه‌نگاری از صنف تقاضا کنند تا نماینده خود را معرفی کنند که در مورد آیین‌نامه جدید این مسئله رعایت نشده است و به همین دلیل ما به آیین‌نامه اعتراض داریم.

دبیر انجمن سینماداران ادامه داد: سال‌هاست که شورای صنفی نمایش فعالیت می‌کند و اگر در جریان اکران یک فیلم هرکدام از طرفین پخش‌کننده و یا سینمادار تخلفی بکنند یا اعتراضی داشته باشند، جلسه با حضور نماینده سینماداران و پخش‌کنندگان و همچنین نماینده کانون کارگردانان به عنوان عضو بی‌طرف تشکیل و پرونده بررسی می‌شود ولی امسال این مسئله به کمیته انضباطی ارجاع پیدا کرده که مورد مخالفت ما است و دلیل قانونی و درستی نیز ندارد.

صابری ادامه داد: انجمن سینماداران صددرصد طرفدار و موافق قانونمداری و عملکرد براساس آیین‌نامه هستند به شرط آنکه نظرات همه صنوف در آن لحاظ شده باشد و ما مدافع آیین‌نامه‌ای هستیم که به امضای همه صنوف رسیده باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تشکیل کمیته انضباطی در آیین‌نامه جدید درست نیست برخی بندهایی که در آیین‌نامه گنجانده شده به صورت یکطرفه طراحی شده است و حتی ما این مسئله را حضوراً به محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی اعلام کردیم.

صابری ادامه داد: در سال‌های گذشته شورای عالی اکران زمانی تشکیل می‌شد که مشکل مهمی به وجود می‌آمد اما در ماه‌های اخیر جلسات این شورا بیشتر شده است و به نظر می‌رسد کسانی که منافع‌شان به خطر افتاده به دنبال آن هستند که شورای عالی اکران را بدون دلیل پررنگ کنند. در حالی که در سال‌های گذشته سالی یک بار نیز به سختی برگزار می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز