خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران:

سینماداران درآمد حاصل از بلیت‌فروشی مسابقات فوتبال را به فیلمسازان پرداخت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۲۵۷

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران می‌گوید: به رغم پیگیری‌های صورت گرفته، مدیران سینماها درآمد حاصل از نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی را به فیلمسازان پرداخت نکرده‌اند.

سیدضیا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه فیلم‌سازان از سینماداران برای نمایش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما طلب دارند، گفت: حدود ۳۰ سالن سینما در تهران در ایام جام جهانی فوتبال روسیه مسابقات فوتبال را در سالن‌های خود به نمایش درآوردند و براساس مصوبه شورای عالی اکران باید قدر و سهم تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازانی که آثار آنها در طی این مدت در سالن‌های سینما اکران شده و سانس آنها به مسابقات فوتبال اختصاص پیدا کرده، از سوی سینماداران پرداخت شود.

هاشمی ادامه داد: براساس مصوبه ۵۰ درصد درآمد هر سالن سینما بر مبنای قیمت هر بلیت ۱۵ هزار تومان به صورت مستقیم به سینمادار تعلق می‌گیرد و اگر سینماداری با قیمت بلیت بیشتری مثلاً ۲۰ هزار تومان مسابقات را نمایش داده مابه‌التفاوت آن به خود سینما تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: شماره حسابی را اعلام کردیم که مربوط به خانه سینما است و باید سینماداران بعد از کسر ۵۰ درصد سهم خود باقیمانده آن را به این شماره حساب واریز می‌کردند و خانه سینما براساس یک محاسبه مشخص سهم فیلمسازانی که سانس نمایش آثارشان در طی این مدت به فوتبال اختصاص پیدا کرده، پرداخت کند.

سیدضیاء هاشمی ادامه داد: با وجود آنکه چند ماه از پایان مسابقات جام جهانی فوتبال می‌گذرد. فقط سینما آزادی سهم خود را پرداخت کرده و بقیه سالن‌های سینما سهم خود را پرداخت نکردند و سینماداران بدهکار صاحبان فیلم‌های در حال اکران در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال هستند.

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران با اشاره به مبلغ بدهی سینماداران گفت: حدود ۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی در سالن‌های سینماست که بعد از کسر ۵۰ درصد سهم سالن‌های سینما با در نظر گرفتن بلیت ۱۵ هزار تومان، رقمی معادل ۷۰۰ میلیون تومان سهم خالص فیلم‌سازان است که باید توسط  سینماداران به خانه سینما پرداخت شود و خانه سینما سهم هر فیلم به تهیه کننده و سازنده آن پرداخت کند.

وی ادامه داد: کارگروه اکران و کمیته انضباطی شماره حساب خود را به تمام سینماها اعلام کرده است و چنانچه تا دو هفته آینده این مبلغ توسط سینماداران پرداخت نشود، اقدامات جدی  خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز