خبرگزاری کار ایران

برگزاری رویدادهای بین‌المللی یکی از از راهکارهای برندسازی خدمات سلامت

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۸۵

مشاور مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی معتقد است: برگزاری و حضور در رویدادهای بین‌المللی گردشگری سلامت می‌تواند تبادل بیمار و نیروی متخصص و معرفی خدمات سلامت ایران اسلامی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صنعت گردشگری از مهمترین بخش‌های اقتصاد جهانی است که بیشترین درآمدزایی و اشتغال‌زایی را در میان صنایع مختلف جهان دارد و در چند دهه اخیر همواره رو به رشد بوده است. تنوع این حوزه سبب شده تا توجهات به سمت گردشگری جلب شود. در این میان برگزاری رویدادهای تخصصی موجب اعتبار بخشی، توجه رسانه‌ها و جذب سرمایه به مقاصد گردشگری، توسعه و رونق آن شده و به آن وجهه می‌بخشد.

مریم توانای فرهی (مشاور مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی) ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت گفت: اقدامات صورت پذیرفته توسط بخش‌های اقتصادی و حوزه‌های سلامت جمهوری اسلامی ایران ضعیف است. امیدواریم با اهتمام جمعی به برگزاری با شکوه رویداد سالانه کنگره سلامت کشورهای اسلامی که همه ساله در شهر تهران برگزار می‌شود شاهد افزایش کمی و کیفی رویدادهای بین المللی حوزه سلامت باشیم. در این میان بهره مندی از کلیه ظرفیت‌های تخصصی و امکاناتی موجود در سطح کشور باید مد نظر قرار گیرد.

او در ادامه در خصوص  برگزاری و حضور در رویداد گردشگری سلامت هند گفت: رویداد Advantage health care 2018 از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۵ آذر با حضور ۷۰ کشور و حدود ۵۰۰ نماینده خارجی در دهلی نو برگزار شد و فرصتی مناسب برای توسعه همکاری در حوزه گردشگری سلامت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای هندوستان، ترکیه، افغانستان، عراق، تاجیکستان، ازبکستان، گرجستان و ... بود.

توانای فرهی در خصوص دستاوردهای حاصل از این سفر گفت: مذاکرات و توافقات بین نمایندگان مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و سایر نمایندگان خارجی به منظور بهره مندی هرچه مطلوب‌تر از ظرفیت‌های طرفین و جلب مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بین الملل ، سرمایه گذاری، تبادل بیمار و نیروی متخصص و معرفی خدمات سلامت ایران اسلامی  از پیامدهای این رویداد بود.

مشاور مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در ادامه اظهار داشت: ایران علاوه بر برخورداری از زیرساخت‌های مناسب گردشگری مانند اقامت، مراکز پذیرایی از گستردگی جغرافیایی نسبت به کشورهای همسایه برخوردار است. درعین حال، ثبات سیاسی و امنیت داخلی و هزینه‌های پایین خدمات درمانی و صنایع دارویی و تکنولوژی‌های درمانی و فعالیت پزشکان صاحب نام سبب شده تا توجهات به سمت گردشگری سلامت ایران جلب شود. از این رو حضور در چنین رویدادهایی به منظور تمرکز بر توسعه گردشگری سلامت می‌تواند موجب رونق این صنعت شود. درعین حال، تبادل تجربیات و اقدامات و رویکرد سایر کشورهای پیشرو را به همراه داشته باشد و ارتباط خوبی بین فعالان گردشگری ایجاد کند. ارتقاء گردشگری سلامت و توسعه اقتصاد کلان و تقویت تراز تجاری و راه‌های ورود ارز به کشور را فراهم سازد.

وی گفت: زمان آن رسیده با ثبات هر چه تمام برای توسعه و ترفیع گردشگری سلامت، ترقی و شکوفایی اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان گام برداریم.

حضور موثر مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در عرصه بین الملل در سال‌های اخیر باعث توجه ویژه سایر کشورها به ایران شد و امید است با تقویت فعالیت‌های این نهاد در عرصه‌های ملی و بین المللی شاهد توفیق روزافزون در رشد و توسعه صنعت گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و به ویژه کشور عزیزمان باشیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز