نشان و برند ملی گردشگری سلامت ایران رونمایی می شود؛
اتاق بازرگانی ایران در همکاری با وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی بازاریابی جهانی گردشگری سلامت را تسهیل می کند
برند و نشان ملی گردشگری سلامت ایران با هدف معرفی و برندسازی ظرفیت های جهانی گردشگری سلامت ایران در سطح بین المللی بویژه در کشورهای اسلامی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه رونمایی می شود.
به گزارش ایلنا، سیدمصطفی موسوی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در نشست برگزاری همایش بین المللی رونمایی از گردشگری سلامت ایران که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران و ایکریک (اتاق های بازرگانی کشورهای اسلامی) و دستگاه های مرتبط در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اعلام کرد: گردشگری سلامت یکی از مهمترین شاخه های گردشگری در جهان است و ایران با برخورداری از ظرفیت های بسیار خوب و ارزان در گردشگری سلامت نیازمند ساخت برند جهانی دراین حوزه است.
به گزارش اتاق بازرگانی ایران، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اعلام این که در ماه های آینده رونمایی از برند گردشگری ایران در همایش بین المللی گردشگری سلامت کشور که از سوی اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود گفت: هر گردشگر سلامت بین 3 هزار دلار تا 5 هزار دلار در ایران هزینه می کند و زراحی، ساخت و رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران با حذف کامل دلالی در این حوزه می تواند منافع سرشاری نصیب فعالین گردشگری سلامت کشور، بیمارستان ها و مراکز درمانی کند.
برپایی همایش بین المللی گردشگری سلامت تا پایان سال
سیدمصطفی موسوی اعلام کرد: گردشگری سلامت ایران در شرایط فعلی رها شده است و گردشگران سلامت که از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس و حتی گردشگرانی که از کشورهای آسیای میانه به ایران سفر می کنند از ظرفیت های گردشگری سلامت ایران بی اطلاع هستند و شناختی از مراکز درمانی و بیمارستان های کشور که استاداردهای جهانی خدمات سلامت را ارایه می کنند بی اطلاع هستند.
او گفت: برای رفع مشکلات مرتبط با گردشگری سلامت ایران، اتاق بازرگانی در همکاری با وزارت بهداشت و مراکز بیمارستانی و درمانی اقدام به ساخت برند گردشگری سلامت کشور با هدف بازاریابی بین المللی برای این شاخه مهم از گردشگری کرده است که در ماه های آینده در همایشی علمی با حضور کارشناسان ملی و بین المللی گردشگری سلامت، برند گردشگری سلامت ایران رونمایی می شود.
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اعلام این که کشورهای پیشرفته در گردشگری سلامت سال های قبل برند گردشگری سلامت خود را در رقابت با مزیت های گردشگری سلامت ایران طراحی و برای گردشگران سلامت خود مشخص کرده اند که چه خدماتی با چه هزینه ای در کدام مراکز درمانی و سلامت با چه کیفیتی به آن ها ارایه خواهد شد، اقدام به ساماندهی گردشگری سلامت خود و بازاریابی جهانی برای جذب گردشگران سلامت کرده اند.
سیدمصطفی موسوی تاکید کرد: فراخوان طراحی برند گردشگری سلامت ایران هم اکنون منتشر شده و طرح ها و شعارهای ارسالی برای طراحی برند و نشان ملی گردشگری سلامت ایران که جوایز ارزنده ای دارد، در حال ارسال به دبیرخانه همایش بین المللی رونمایی از گردشگری سلامت ایران است که از قرار است در ماه های آینده توسط اتاق بازرگانی ایران برگزار شود.
او گفت: با نهایی شدن برند ملی گردشگری سلامت ایران وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی می توانند با در اختیار قرار دادن این برند به دفاتر مسافرتی و مراکز درمانی و بیمارستانی موضوع گردشگری سلامت در ایران و بازریابی بین المللی این حوزه را آغاز و برای جذب گردشگران سلامت به کشور اقدام کنند.
رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران در آستانه برپایی اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای اسلامی
محمد جهانگیری، رییس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ساخت و رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران در ساماندهی وضعیت گردشگری سلامت و جذب گردشگران خارجی به ایران اعلام کرد:رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت ایران تا پایان سالجاری و در آستانه برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی روسای اتاق های بازرگانی کشورهای اسلامی در تهران، انجام می شود و ظرفیت های گردشگری سلامت ایران در این کنفرانس بین المللی به اتاق های بازرگانی کشورهای اسلامی ارایه می شود.
رییس کمیته گردشگری سلامت اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که برند ملی گردشگری سلامت ایران به پیشنهاد اتاق بازرگانی ایران تهیه شده است افزود: اتاق بازرگانی ایران برگزاری همایش بین المللی رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت ایران را با همکاری شهرداری و وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی برگزار می کند.