خبرگزاری کار ایران

گردشگران سلامت ایتالیایی به ایران می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۵۶

مهدی کریمی می‌گوید براساس تعاملات انجام شده تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور ایران و ایتالیا به انجام رسیده که طبق آن قرار است زین پس میزبان گردشگران سلامت ایتالیایی در ایران باشیم.

مهدی کریمی (رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی) به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، تعاملاتی در حوزه سلامت با کشور ایتالیا به نتیجه رسیده و پیش‌بینی می‌شود که زین پس سالانه میزبان 500 زوج برای خدمات ناباروری و 1000 نفر برای خدمات سلول‌های بنیادی باشیم.

وی با بیان اینکه حضور هر گردشگر سلامت از ایتالیا حداقل 5000 هزار دلار ارزآوری را برای کشور به همراه دارد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی در حوزه سلامت انجام گرفته و بر همین اساس 3دوره از کنگره سلامت کشور‌های اسلامی را با حضور 40 کشور در تهران برگزار کردیم که کشور‌های اروپایی همچون ایتالیا، لهستان، کرواسی و... نیز در آن حضور داشتند و همین موضوعات سبب شد تا از کشور ایتالیا برای بازدید از مراکز درمانی به ایران سفر کنند.

کریمی افزود: بعد از بازدید مسئولان ایتالیا از مراکز درمانی و متخصصانی که در ایران فعالیت می‌کنند، این طور توافق شد تا همکاری‌هایی در حوزه‌های ناباروری، تعاملات دارو‌سازی و نشست‌های تخصصی پزشکی بین دو کشور ایران و ایتالیا به انجام برسد. چراکه هزینه درمان در بسیاری از حوزه‌ها در ایتالیا بسیار بالا بوده و همچنین در حوزه‌هایی همچون ناباروری توانایی خدمت دادن ندارند.

وی همچنین در پایان گفت: خوش‌بختانه با تلاش‌های تشکل گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی بستری فراهم شده تا کشور‌های اروپایی از بستر حوزه سلامت در ایران به خصوص در حوزه‌های ناباروری و سلول‌های بنیادی که ایران در آن جز 10 کشور اول به شمار می‌آید؛ بهره ببرند.

لازم به ذکر است که بنا به تعاملات انجام شده با کشور ایتالیا، مهدی کریمی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی از سوی این کشور مورد تجلیل قرار گرفته و به او از طرف مجلس سنای این کشور نشان سپاس و همچنین مدال افتخاری از سوی وزارت بهداشت این کشور  اهدا شده است.

شایان ذکر است که چهارمین دوره از کنگره سلامت کشور‌های اسلامی اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز