خبرگزاری کار ایران

صالحی در جمع اعضای فراکسیون مطبوعات مجلس مطرح کرد:

۳ هزار خبرنگار تا آخر شهریور بیمه تکمیلی می‌شوند/واردات کاغذ با دلار ۴ هزار و ۱۰۰ تومانی

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۳۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۳ هزار نفر از خبرنگاران تا آخر شهریورماه بیمه تکمیلی می‌شوند، گفت: کاغذ در گروه کالاهای استراتژیک قرار گرفته است و کاغذ با قیمت پایه ۴ هزار و ۱۰۰ تومان ارائه می شود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی در نشست نمایندگان عضو فراکسیون مطبوعات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه پرداخت یارانه‌ها، گفت: بحث شفافیت همیشه مورد توجه است و ارقام پرداختی یارانه به رسانه‌ها در سایتerasane قرار دارد و امکان رصد میزان پرداختی به هر رسانه وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد دغدغه‌های موجود در بحث کاغذ، گفت: اصل این دغدغه بسیار مهم است و ما باید بتوانیم بحث کاغذ را که نیاز مطبوعات است همیشه مدنظر قرار دهیم.

وی درباره بحران کاغذ افزود: باید مراحل واردات کاغد مشخص باشد و مقرر شد افرادی که بیست هزار تن واردات کاغذ را دریافت می کنند مشخص باشد که مسیر آن هم در حال انجام شدن هست.

صالحی با اشاره به جلسه وزاری صنعت و ارشاد با نمایندگان کمیسیون فرهنگی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد که مسئولان گمرک نیز براساس مصوباتی که دارند کاغذهای وارداتی را در گمرک نگه نداشته و تمام کالاها را ترخیص کنند و خوشبختانه مشکلی برای ترخیص کاغذ در گمرکات وجود نداشته باشد.

وزیر فرهنگ اضافه کرد: در مجموع با تلاشی که دولت و مجلس صورت می‌گیرد قرار براین شد یک کمیته با حضور آقای قاضی‌زاده و وکیلی از مجلس شورای اسلامی و برخی از معاونان وزارت فرهنگ و صنعت تا دو هفته دیگه گزارش دقیق‌تری از فضایی که در مسیر کاغذ در حال رخ دادن است در کمیسیون فرهنگی ارائه شود.

این عضو هیئت دولت با بیان اینکه تلاش می کنیم دغدغه عزیزان رسانه‌ که با موضوع کاغذ سر و کار دارند برطرف شود، اذعان کرد: کاغذ خوشبختانه در گروه کالاهای استراتژیک قرار گرفته است و قیمت پایه نیز مشخص شد و ستاد تنظیم بازار نیز قیمت‌ها را مشخص کرد و کاغذ با قیمت پایه 4 هزار و 100 تومان مطبوعات که با ارز پیشین خریداری شده است ارائه می شود.

صالحی بیان کرد: ما باید در جهت سرعت واردات کاغذ و تخلیه آن و مسائلی از این قیبل از یک سو حرکت کنیم و از سوی دیگر بر روی بازار داخلی کنترل داشته باشیم که ستاد تنظیم بازار در این مسیر ما را یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گفت: باتوجه به شرایطی که این روزها در بازار ارز وجود داشته و تا حدودی از التهابات آن کاسته شد امید است بحث کاغذ را در ماه‌های آینده به شکل بهتری اداره شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات خبرنگاران، تصریح کرد: آقای سلطانی‌فر در این خصوص جلساتی در این زمینه برگزار شد همچنین با دوستان خود در اداره بیمه نیز جلساتی برگزار کردیم و قرار شد بیمه تکمیلی را تا حداقل 3 هزار نفر تا آخر شهریورماه به حوزه خبرنگاران اضافه کنیم.

صالحی ادامه داد: با وجود آنکه منابع مالی ما در بخش بیمه افزایش پیدا نکرده و شرایط خودمان در کشور زیاد مساعد نیست سعی شده این تعداد را که به همراه خانواده های آنها که حدود 7 هزار نفر هستند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

وی درباره یارانه مطبوعات توضیح داد: تلاش بسیاری در بخش یارانه مطبوعات انجام داده‌ایم تا رقم بودجه‌ای ما افزایش پیدا کند اما این اتفاق ایجاد نشد و با وجود تمام مشکلات طی روزهای گذشته بخشی از یارانه مطبوعات پرداخت شده است و امیدواریم مبالغ بیشتری را بتوانیم به رسانه ها بدهیم و اولین قسط دیروز پرداخت شد و در 15روز آینده نیز دومین قسط به 1800 رسانه پرداخت خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فضای قوانین مطبوعات اظهار کرد: قانون مطبوعات می تواند به زیرساخت های مطبوعات کمک کند، قانون مطبوعات در حال حاضر در فضای دولت در دستور کار قرار دارد و  به دنبال لایحه آن هستیم که متاسفانه قرار بود تا 15 مرداد ارائه شود اما متاسفانه در هر جلسه دولت به دلیل مشکلات مباحث اقتصادی و ارزی این  لایحه به تاخیر افتاد.

صالحی در باره تولید کاغذ از سنگ، اذعان کرد: در تولید کاغذ ایده های زیادی وجود دارد که یکی از آنها کاغذ سنگ است، قطعا ایده هایی وجود دارد که ما براساس آن می توانیم کاغذ سنگ را از لحاظ قیمت و مرغوبیت به نحوی که بخواهد با کاغذ موجود رقابت کند قطعا ما برای تامین نیاز کاغذ کشور باید این موضوعات را بررسی کنیم تا کمتر نیازمند کاغذ وارداتی شویم.

سایت‌هایی مجوزدار مشمول قانون وزارت هستند

وی در خصوص مشکلات حوزه فضای مجازی گفت: در حوزه فضای مجازی یکی از مشکلات اساسی حوزه فضای مجازی، مجوز نداشتن است، سایت های مجوزدار مشمول قانون وزارت هستند و مورد مراقبت قرار می گیرند و چنانچه شکایتی وجود داشته باشد مورد پیگیری قرار خواهدد گرفت و تذکرات لازم ارائه می شود.

وزیر فرهنگ در پایان در مورد آگهی‌ها، گفت: در آگهی ها برخی از مجموعه ها مانند شرکت وابسته به وزارت نفت خود را ملزم به تبعیت از قوانین موجود نمی کنند زیرا این شرکت ها معتقد هستند که خصوصی هستند این در حالی است که این موضوع صحت ندارد ، نامه ای از سوی در این زمینه به وزارت نفت ارسال شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز