خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد:

افزایش سهمیه بیمه خبرنگاران تا سقف 3000 نفر

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۰۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سهمیه بیمه خبرنگاران با افزایش 2400 نفری به سقف 3000 نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس صالحی شامگاه جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سابقه و جایگاه فرهنگی برجسته ای دارد و از این رو بحث توسعه فرهنگی - هنری سیستان و بلوچستان به صورت جدی دنبال می شود.

وی افزود: معاونت ها و سازمان های وزارت ارشاد برنامه های توسعه فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان را به شکل جدی پیگیری می‌کنند .

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای با  سیستان و بلوچستان ، گفت: این تفاهمنامه به مدت سه سال و تا پایان سال ۱۴۰۰ منعقد شده و بیش از ۳۰ میلیارد فضای مالی و نقدی دارد.

صالحی خاطر نشان کرد: تالار مرکزی و تئاتر زاهدان، موزه هنرهای معاصر در زاهدان، تاسیس و تجهیز کتابخانه ها، تاسیس و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان و موارد دیگری از این قبیل در حوزه استان مطرح است که امیدواریم با تلاش مسئولین استانی شرایط زیرساختی و فرهنگی و هنری استان آماده تر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه های امسال این وزارتخانه، علاوه بر زاهدان، نمایشگاه دائمی کتاب در سه شهر دیگر سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد .

صالحی درخصوص حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه ، اذعان داشت: تفاهم نامه ای که منعقد شده  می تواند پایه خوبی برای توسعه مسیر فرهنگی و هنری استان باشد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: صدور مجوز برای نشریات جزو حقوق شهروندی است و اعطای مجوز می‌تواند شرایط آزادی بیان و نشر را بهبود ببخشد.

وی خاطر نشان کرد: مطبوعاتی که در شرف اخذ مجوز هستند باید بدانند که به مدت سه سال انتظار یارانه و حمایت از حوزه  فرهنگ و دولت نداشته باشند.

صالحی خاطر نشان کرد: در ارتباط با حوزه بیمه و فضای حمایت از خبرنگاران گفت و گوهای خوبی با صندوق هنرمندان و معاونت مطبوعاتی داشتیم و تا چند ماه آینده سقف بیمه خبرنگاران تا ۳۰۰۰ نفر افزایش می یابد .

وی گفت: پاره ای از دلایل نظیر خرید و فروش مطبوعات و اجاره دادن امتیاز مطبوعات که سبب می‌شد مجوزهای مطبوعات به سختی داده شود کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز