خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد:

دولت و برخی نهادها تکالیف خود را به گردن شهرداری انداخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۰۷۰

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه حمل و نقل عمومی وظیفه دولت است، گفت: دولت و برخی نهادها تکالیف خود را به گردن شهرداری انداخته‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در هجدهمین نشست مشترک مدیران و قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری و دیوان حقوقی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران بیان کرد: قانون اساسی تکلیف دولت و ملت و همه را مشخص و رابطه بین دولت و حاکمیت را تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به شکایات مردم، دیوان عدالت اداری پیش‌بینی شده است، افزود: دولت بر اساس قانون، تکالیفی بر عهده دارد و مردم نیز حق برخورداری از آموزش حداقلی، بهداشت، سلامت و ...دارند اما امروز دولت به هر دلیلی نقش خود را در رابطه با وظایف شهری ایفا نمی‌کند.

رئیس شورای شهر شیراز که نظم عمومی را یک قائده می‌داند، خاطرنشان کرد: امنیت عمومی از الزامات وظایف دولت است و در تصمیماتی که می‌گیریم باید به آنها توجه کنیم. یکسری الزامات اجتماعی گریز ناپذیر داریم که وظیفه حاکمیت است که به آن بپردازد مانند نظم عمومی که امروز یک قائده است و نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم.

موسوی عنوان کرد: بیش از آنچه که شهرداری وظیفه دارد، تکالیف بر عهده‌اش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه یک فصل از درآمدهای ما را دیوان باطل کرده و کل سیستم را بهم ریخته و مشکلاتی از دیگر جاها ایجاد کرده است، گفت: در صدور آراء باید راهی باز کرد و مشکل را حل کرد و دیوان عدالت اداری از این جهت می‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین خطاب به کارشناسان حقوقی حاضر در این جلسه گفت: وقت بگذارید و نواقصی که وجود دارد در جمع‌بندی مشترک با استفاده از ظرفیت قانون اساسی، رفع کنید.

موسوی با بیان اینکه امروز عرصه برای فعالیت شوراها تنگ شده و محدودیت‌ها هر روز بیشتر می‌شود، عنوان کرد: انتظار است دیوان در این باره برای فراهم شدن شرایط خدمت بیشتر تلاش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز